کاهش فاصله ظرفیت مورد نیاز جامعه در حوزه بانوان با زیرساخت‌ها/ در مورد طرح جامع حمل و نقل دقیقا منطبق بر قانون عمل کردیم

شهردار تهران با بیان اینکه در این دو سال شهردخت‌ها، مراکز کوثر و بوستان‌های مادر و کودک متعددی ایجاد شده است، تاکید کرد: در حوزه بانوان با ظرفیت مورد نیاز جامعه فاصله داریم که امیدواریم در سال‌های آینده این فاصله کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار شهر؛ علیرضا زاکانی، شهردار تهران در حاشیه آیین افتتاحیه پروژه های توسعه و بهسازی زیرساخت های کارآفرینی، تفریحی، توانمندسازی و فراغتی بانوان شهر تهران که امروز - چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۲- در هشتاد و نهمین رویداد امید و افتخار در منطقه ۹ برگزار شد، در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت افزایش سرانه فرهنگی بانوان اظهار کرد: آنچه که اتفاق افتاده است حرکت در مسیر توسعه زیرساخت‌های شهر و استفاده بهینه برای بانوان گرامی است. حدود ۵۵ کوثر برای فعالیت های تولیدی بانوان داشتیم که به ۹۵ کوثر رسید.

وی افزود: تعداد شهردخت ها به تعداد ۲۲ رسید که نسبت به گذشته افزایش یافته است. پارک‌های  مادر و کودک نیز نسبت به گذشته افزایش یافته است. توسعه فعالیت ها و تلاش‌ها بخشی از کار است. ما هرچقدر تلاش کنیم با ظرفیت مورد نیاز در جامعه فاصله داریم و امیدوارم در سال‌های آینده این فاصله کاهش پیدا کند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه افتخار می‌کنیم در  شهرداری تهران ۱۲هزار بانو مشغول فعالیت هستند، ادامه داد: معمولا در همه جا کارکنان زن با تلاش، ریزبینی و همت خود، رضایتمندی خوبی در مجموعه خود ایجاد می‌کنند. زیر ساخت موجود برای بانوان کفایت نمی‌کند، اما با تلاش های انجام شده نسبت به گذشته در بعضی بخش‌ها این زیرساخت‌ها دوبرابر شده است که البته باز هم از نظر ما کافی نیست. ظرفیت بانوان در بخش‌های ورزشی و علمی و... بالاست. درواقع یک عقب افتادگی از جهت زیرساخت و خدمت در حوزه بانوان وجود دارد که باید جبران شود.

زاکانی با بیان اینکه قبلا  ۵۵ کوثر داشتیم و الان ۹۵ کوثر داریم، گفت: ۲۰ مجموعه خوب در مجموعه سازمان خدمات اجتماعی به آن اضافه شده، اما مجموعا ۱۱۵ مجموعه فعال برای بانوان را تحول نمی‌دانیم، بلکه رشد می‌دانیم‌.

کمک به اقتصاد خانوار برای کشور ارزش افزوده دارد

وی ادامه داد: در حال تهیه زیرساخت‌هایی در شهر هستیم تا هرکسی که علاقه به کار و تلاش دارد، آموزش ببیند، مهارت کسب کند و در تولید مشارکت کند و زمینه عرضه تولید را برای او تهیه کنیم. حتی در تولید، اقلام اولیه را هم برای او تهیه کنیم تا مزد ارزش افزوده خودش را بگیرد. محل عرضه متعدد داریم و در حال آماده سازی زیرساخت‌ها هستیم. به طوری که به دنبال ایجاد نمایشگاه دائمی هستیم تا هرکسی علاقه به تلاش دارد در تحقق هدفش به او کمک کنیم تا از اقتصاد ایجاد شده، فرد و  خانواده او بهره ببرند و برای شهر و کشور نیز ارزش افزوده ایجاد شود.

افزایش ۷ درصدی مدیران زن شهرداری نسبت به سال گذشته

شهردار تهران ادامه داد: قبلا تعداد خانم‌های مدیر ما حدود ۵ درصد کارکنان بود که این آمار در سال گذشته به ۱۲ درصد رسید، اما این راضی کننده نیست.

زاکانی در پاسخ به سوالی در مورد مساجد هم گفت: در مورد مساجد تلاش ویژه‌ای برای تقویت و ارتقای وضعیت موجود و خدمت رسانی به مساجد ممتاز محل شد. برای توسعه مساجد دیگر نیز اقداماتی انجام شده است. در مورد توسعه و نوسازی مساجد، کمیته‌ای مشخص شده و زمین‌های متعددی مد نظر است و افرادی که علاقه‌مند به ساخت مساجد و مکان های مذهبی هستند، می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند. در سال گذشته تعداد خوبی زمین و نیز پروژه ساخت در تهران داشتیم تا عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

وی در توضیح بیشتر افزود: با ظرفیت‌سنجی در جاهایی که نیاز به مسجد دارد، زمین به آن اختصاص می‌دهیم. بخشی از مساجد ساخته شده، برخی در حال ساخت و بعضی نیز تکمیل شده است.

شهردار تهران در مورد سوالی در مورد طرح جامع حمل و نقل نیز گفت: این طرح از نظر قانون معلوم و در مسیر در حال طی شدن است. در بحث طرح جامع، تفصیلی و حریم، قانون تصریح دارد. ناظر به موضوع حمل و نقل چارچوبی وجود دارد که در آن مشخص است که چه کسی باید چه مسیری را برود و ما مسیر قانون را دنبال می‌کنیم. در برنامه چهارم شورای شهر بیان شد که به شورا ارائه دهیم که در برج هفت طرح تقدیم شورای محترم اسلامی شهر شد و طی پنج جلسه در کمیسیون مربوطه مطرح شد و آن چیزی که عمل کردیم دقیقا منطبق بر قانون بود.


انتهای پیام/

۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
کد خبر: 47579

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =