مسافران اتوبوس افزایش محسوسی نمی کند

شهر: مسافران ناوگان اتوبوسرانی تهران همزمان با اجرای طرح ترافیک و رعایت فاصله گذاری هوشمند، افزایش چندانی نخواهد یافت.

به گزارش شهر، طرح ترافیک از شش خرداد با اعمال محدودیت‌های جدید از جمله تغییر ساعت محدوده کنترل آلودگی هوا در روز پنجشنبه ، کاهش اجرای ساعت شروع و اتمام طرح و ارائه یک‌سری تسهیلات اجرا خواهد شد.

به نظر می‌رسد که با اجرای طرح ترافیک، بخشی از جمعیت خودرو سوار به سمت ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله مترو و اتوبوسرانی سر ریز شوند. یکی از نکات مهمی که باید در این شرایط درنظر گرفت، رعایت فاصله گذاری هوشمند به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در ناوگان حمل و نقل عمومی است.

در همین رابطه؛ محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در گفتگو با شهر، در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است با اجرای طرح ترافیک، فاصله گذاری میان مسافران در ناوگان اتوبوسرانی رعایت نشود، توضیح داد: استنباط بنده این است که بخشی از سفرها غیر ضروری بوده زیرا مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل هستند و به علت لغو طرح ترافیک، درصدی سفر غیر ضروری صورت گرفته است.

او در ادامه افزود: با اجرای طرح ترافیک، این سفرهای غیر ضروری لغو خواهند شد بنابراین تصور نمی‌شود که بر تعداد مسافران اتوبوسرانی افزوده شود و فاصله گذاری رعایت نشود. بیشتر مسافران ناوگان اتوبوسرانی افراد شاغلی هستند که برای رفت و آمد به محل کار از اتوبوس استفاده می‌کنند.

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 476

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =