مدیریت شهری از هیچ اقدامی برای واردات اتوبوس دریغ نمی‌کند

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت شهری پایتخت از هیچ اقدامی برای واردات اتوبوس دریغ نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از پروژه‌های عمرانی و حمل ونقل منطقه ۲۱ تهران بازدید کرد.

محمدرضا پوریافر شهردار منطقه ۲۱ تهران در جریان بازدید از زیرگذر فتح-باغستان گفت: احداث این زیرگذر از سال ۹۸ آغاز شده بود و برنامه اولیه ما این است که در بهمن ماه این زیر گذر به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه پیاده راه های اطراف تونل، سقف و نور باقی مانده است، یادآور شد: فاز دوم این پروژه نیز دسترسی هم‌سطح است که پس از افتتاح این پروژه انجام خواهد شد.

در ادامه سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به احداث این زیرگذر گفت: دوری کردن از پروژه‌های خودرومحور سیاستی است که دنبال می‌کنیم اما احداث این پروژه به منظور افزایش ایمنی و کاهش تلفات بوده است.

در ادامه از پروژه‌های قوری چای، دوربرگردان کیلومتر ۱۸ بزرگراه فتح، درمانگاه منطقه ۲۱، خیابان های تازه تاسیس جهاد جنوبی و عاشری و مجموعه در دست احداث شهربانو بازدید به عمل آمد.

پس از بازدید از پروژه‌های عمرانی منطقه، محمدرضا پوریافر شهردار منطقه ۲۱ تهران با اشاره به بزرگترین معضل منطقه گفت: بزرگترین معضل منطقه ۲۱ حمل و نقل عمومی است و این منطقه در مطالعات ضعیف دیده شده؛ هرچند پیگیری‌های بسیاری برای اصلاح پوشش مترو از جمله اختصاص زمین برای خط ۱۰ مترو انجام شده اما هنوز پوشش ضعیف است.

وی با بیان اینکه تقاضای ما این است خط بی.آر.تی از تهرانپارس به سمت آزادی، وردآورد را نیز پوشش دهد، خاطرنشان کرد: پیگیری‌های بسیاری برای اتصال ایستگاه بیمه در خط ۴ مترو تهران به تهرانسر انجام شده است.

شهردار منطقه ۲۱ تصریح کرد: بزرگترین نیاز منطقه توسعه حمل و نقل عمومی است و امیدواریم این معضل با افزایش تعداد اتوبوس در کوتاه مدت و با احداث خطوط مترو در بلند مدت جبران شود.

در ادامه کرم‌رودی معاون حمل و نقل منطقه ۲۱ شهرداری تهران نیز با بیان اینکه کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی در منطقه ازجمله چالش های جدی است، گفت: در منطقه ۲۱ تعداد ۹ خط اتوبوس وجود دارد که این تعداد نیز دارای  کمبود ۵۰ درصدی ناوگان هستند.

تشکری هاشمی نیز با بیان اینکه منطقه ۲۱ به دلیل سابقه تاریخی طولانی با مسائل عدیده ای مواجه است، گفت: وجود کارخانه های متعدد در منطقه یک چالش است و هیچکس نمی‌تواند این کارخانه ها را از منطقه بیرون کند و برهمین اساس باید دنبال حل چالش آنها باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برای مشاغل مزاحم باید راه حل اندیشید، اظهار کرد: هیچ شغلی نمی‌تواند خیابان را از شهروندان بگیرد؛ ما باید به دنبال راه حل‌های ترمیمی باشیم؛ اگر به ۵۰ سال قبل بازمی‌گشتیم باید تمام کارخانه ها را به سمت شرق تهران می‌بردیم و سکونت را به غرب می آوردیم تا دچار چالش های کنونی نباشیم.

تشکری هاشمی تصریح کرد: با اعداد و ارقام ارائه شده می‌توان متوجه شد که وضعیت منطقه در حوزه حمل و نقل بسیار بحرانی است و تعداد اتوبوس‌های موجود کفاف سفرها را نمی‌دهد؛ از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری تاکنون ۷۰۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان شده و درصورت تقسیم مساوی باید ۳۰ اتوبوس به منطقه ۲۱ داده می‌شد اما تنها یک اتوبوس تحویل منطقه داده شده و این هیچ توجیهی ندارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به واردات اتوبوس ‌های جدید گفت: درد شهروندان نبود ناوگان حمل و نقل عمومی است و تاکید ما بر این است که باید از اوضاع در معرض انهدام جلوگیری شود؛ هرچند واردات اتوبوس برقی خوب است اما قیمت هر اتوبوس برقی معادل ۳ اتوبوس دیزلی است و برهمین اساس باید پیش از خرید اتوبوس برقی درد مردم را با واردات اتوبوس دیزلی درمان کرد.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه شک نکنید از هیچ اقدامی برای واردات اتوبوس دریغ نخواهیم کرد، یادآور شد: من هم درد معاونت و هم درد شهروندان را درک می کنم و برهمین اساس بود که برای اولین بار در بودجه سال جاری مبلغ ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس و هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی اتوبوس ها تخصیص دادیم اما از این مبلغ تنها درصد اندکی استفاده شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مطالعات حمل و نقلی برای احداث ایستگاه مترو در مناطق گفت: می‌دانیم که دسترسی منطقه به مترو بسیار کم است اما قرار نیست مترو محله به محله بچرخرد بلکه در کریدور پرجمعیت احداث می‌شود البته با این وجود قرار بر این شده است تا بازنگری  جدی در خطوط مترو انجام شود.

وی ادامه داد: مناطق  ۲۱ و ۲۲،۵،۱۸ دچار فقر ریلی هستند و در بازنگری خطوط جدید به  توسعه آینده شهر، تراکم جمعیت و نیاز شهروندان پاسخ می‌دهیم.

وی درخصوص زیرگذر ایران خودرو هم گفت: در بودجه سال آینده برای این پروژه ردیف بودجه تعیین شد دوربرگردان های هم‌سطح باید به مرود حذف شوند زیرا این دوربرگردان ها عمدتا قتلگاه هستند.

تشکری هاشمی با اشاره به ضرورت توسعه دوچرخه سواری بیان کرد: آنچه مشخص است اهمیت ایجاد و توسعه فرهنگ دوچرخه سواری است نه احداث مسیر آن؛ چرا باید مسیری را ایجاد کنیم که هیچ دوچرخه ای از آن عبور نمی‌کند؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: خیابان های ما باید تبدیل به خیابان هایی شوند که شهروندان به راحتی از آن عبور کنند. باید برای شهروندان گذرگاه ایمن ایجاد کنیم. احداث سرعت گیرهای بلند به هیچ وجه مناسب نیستند. ما باید از طریق تابلوهای راهنمایی، چراغ ها و سیستم های هوشمند به رانندگان هشدار دهیم و اما به جای این کار سرعت گیرهایی کوهانی را ایجاد کرده‌ایم.

انتهای پیام/

۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 47644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =