طرح «الزام شهرداری تهران به ارتقاء ایمنی معابر و عرصه‌های عمومی شهر تهران» تصویب شد

همزمان با دویست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، طرح «الزام شهرداری تهران به ارتقاء ایمنی معابر و عرصه‌های عمومی شهر تهران» مورد بررسی قرار گرفت و درنهایت تصویب شد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی بابایی در دویست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به ارتقاء ایمنی معابر و عرصه های عمومی شهر تهران» ضمن تشریح جزئیات این طرح، اظهار کرد: شهرداری تهران موظف است در راستای تأمین حقوق عامه شهروندی، نظم عمومی در تردد، ایمنی معابر شهر در عرصه های عمومی با همکاری دستگاه های مسئول نسبت به ارائه برنامه و همچنین نسبت به تهیه دستورالعمل های مربوطه اقدام کند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل ها باید براساس مقررات ملی ساختمان صورت بگیرد، یادآور شد: دستورالعمل های ایمنی و نظارتی حفاری انشعابات و مسیرهای عملیات اجرایی سازمان های خدمات رسان که منجر به انسداد معابر و محدودسازی شبکه معابر و راه های عمومی و اخلال در تردد شهروندان می‌شود، باید توسط شهرداری به روز رسانی شود.

بابایی همچنین تصریح کرد: در راستای نظام مند شدن فرآیندها و هماهنگی واحدهای مرتبط شهرداری تهران، سازمان ها و سایر دستگاه های اجرایی و نظارتی ذیربط، شهرداری تهران مکلف است با استفاده از ظرفیت سامانه های هوشمند موجود در شهرداری با سازمان های مرتبط «طرح ارتقاء ایمنی معابر، عرصه های عمومی و شبکه راه ها» را اجرا کند و در صورت عدم وجود سامانه هوشمند در راستای اجرای طرح، شهرداری موظف است در ۶ ماه پس از ابلاغ مصوبه نسبت به ایجاد و راه اندازی سامانه هوشمند اقدام کند.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه به منظور رعایت الزامات ایمنی در معابر و عرصه های عمومی و فضاهای مجاور کلیه پروژه های اجرایی، نقشه های ایمنی، ضوابط و چک لیست های فنی و نظارتی باید طراحی و ابلاغ شود، خاطرنشان کرد: اجرای دقیق الزامات سلامت، ایمنی و محیط زیست در راستای نظام نامه (HSE) شهرداری تهران در حوزه شهروندی با هدف پیشگیری از وقوع حوادث و افزایش ایمنی شهروندان در معابر و عرصه های عمومی شهر تهران انجام شود.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورا نیز با بیان اینکه برخی گاردیل ها در خطوط بی آر تی منقطع شده و ممکن است هر لحظه منجر به خطر و تصادف شود، خاطرنشان کرد: حالا که سعی شده امور عملیاتی شود باید نسبت به فرونشست و گاردیل ها نیز ضروریاتی در لایحه قید شود.

بابایی با بیان اینکه شهرداری تهران متولی فرونشست نیست، گفت: الزامات شهرداری در برنامه چهارم در این خصوص لحاظ شده و در مورد فروریزش نیز شهرداری پس از حادثه اقدام می کند اما در مورد انشعابات باید در حوزه زیرساخت های زیرسطحی وارد شد.

گفتنی است طرح «الزام شهرداری تهران به ارتقاء ایمنی معابر و عرصه های عمومی شهر تهران» پس از انجام اصلاحات با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 47690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =