در ۲ سال اخیر ۴ مجموعه ورزشی ویژه معلولان در پایتخت راه‌اندازی شده است

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: در این دوره از مدیریت شهری با حمایت شورای اسلامی شهر تهران توانستیم ۴ مجموعه جدید ویژه جانبازان و معلولان راه‌اندازی کنیم. 

به گزارش خبرنگار شهر، آیین تجلیل از مدال آوران بازی‌های پارا آسیایی هانگژو صبح امروز - دوشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۲- با حضور وزیر ورزش، شهردار تهران، رئیس و چند تن از اعضای شورای شهر تهران، معاونان اجتماعی و فرهنگی و خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، مدیران ارشد شهری و ورزشی، ورزشکاران مدال آور بازی‌های پارا آسیایی در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد. 

حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در ابتدای این مراسم بیان کرد: در بازی‌های پارا آسیایی این دوره شاهد افتخار آفرینی بی سابقه ای بودیم و توانستیم برای اولین بار نایب قهرمان بازی های پاراآسیایی شویم. با توجه به شرایطی که در تمام جوامع وجود دارد و بخشی از جامعه افراد دارای معلولیت هستند، در تحول نرم مدنظر شهردار تهران که در آن به توجه ویژه به شهروندان تاکید می شود، ورزش و از جمله ورزش معلولان و جانبازان می تواند محوریت این تحول باشد. 

وی افزود: بر همین اساس و در راستای تحقق اهداف تحول نرم، همزمان با برگزاری بازی‌های قهرمان شهر، بازی های پاراقهرمان شهر نیز در ۸ رشته ورزشی آقایان و ۸ رشته ورزشی بانوان در حال انجام است. 

اوجاقی ادامه داد: در این دوره از مدیریت شهری با حمایت شورای اسلامی شهر تهران توانستیم ۴ مجموعه جدید ویژه جانبازان و معلولان را به این افراد اختصاص دهیم. 

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران اضافه کرد: شهرداری تهران به عنوان الگو به شما نکاه می کند و شما باعث انگیزه ورزش کردن و افتخار آفرینی برای جوانان و نوجوانان ما هستید. بنابراین در سازمان ورزش به اقشار مختلف مردم از جمله معلولان و جانبازان توجه خواهیم داشت.

در ادامه این مراسم مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در سخنانی اظهار داشت: شورای شهر شورای همه شهر از جمله ورزشکاران است اما هنوز مدیریت واحد شهری برای اقدامات لازم و ویژه برای این موضوعات به وجود نیامده اما ما وظیفه خود می دانیم که از ورزش شهر که سلامتی شهر و شهروندان را به دنبال خواهد داشت حمایت کنیم، چرا که بحث سلامت موضوع بسیار مهم و پراهمیتی است. امیدواریم در عرصه های بین المللی برای کشورمان همیشه افتخارآفرین و مدال آور باشید. 

در ادامه این مراسم از خانواده های شهدا و ورزشکاران مدال آور بازی‌های پارا آسیایی تجلیل و قدردانی شد. 

غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک نیز در ادامه این مراسم گفت: باید به شما تبریک بگوییم که برای اولین بار در طول تاریخ ورزش ایران مقام نایب قهرمانی پاراآسیایی را به دست آوردید. کسب  ۱۳۱ مدال که ۴۴ مدال آن طلا بود و  ۲۲ مدال طلای آن همراه با رکورد شکنی آسیا و جهان بود، مایه مباهات است.

وی افزود: شما با بصیرت بودید و اوضاع و احوال ایران و جهان را درک می کردید. توجه و احترام شما به پرچم، سرود ملی و خانواده شهدا مبین بصیرت شما بود.

کارگری ادامه داد: مسابقات پارالمپیک پاریس، مسابقات جوانان آسیا در تاشکند، بازی‌های پاراآسیایی ناگویا ژاپن را در پیش داریم که برای موفقیت در این رخدادها باید با کمک یکدیگر برنامه ریزی و تلاش کنیم.


انتهای پیام/

۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 47802

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =