مراسم تکریم و معارفه معاون انتشارات باغ کتاب برگزار شد

آیین تکریم عنوان معاون انتشارات باغ کتاب در این مجموعه فرهنگی انجام شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی باغ کتاب تهران، آیین تکریم دکتر وحید نقشینه و معارفه دکتر سعید مکرّمی به عنوان معاون انتشارات باغ کتاب، شنبه دوم دی‌ماه ۱۴۰۲ با حضور رضا مجدی مدیرعامل باغ کتاب، مجید صادقیان قائم‌مقام باغ کتاب و جمعی از مدیران و معاونان این مجموعه فرهنگی برپا شد.

در این برنامه، مجدی ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های آقای نقشینه، وی را دوستی همراه خواند که هرجا کاری بر روی زمین مانده بود حاضر می‌شد و گوشه‌ای از کار را می‌گرفت، و افزود: در یک‌سالۀ اخیر، بسیاری از مشکلات و ضعف‌های ساختاری باغ کتاب مرتفع شده است و هم‌اکنون فرصت خوبی است تا با یاری حق، دورۀ جدید تاثیرگذاری باغ کتاب بر اکوسیستم کتابی کشور آغاز شود.

مدیرعامل باغ کتاب تهران گفت: با توجه به نقشی که باغ کتاب در حوزه صنایع خلاق به‌خصوص موضوعات ترویج علم و دانش و فرهنگ و هنر  ایفا می‌کند، نقطه عزیمت باغ کتاب حوزه کتاب و حمایت از ناشرین و نویسندگان است.

دکتر مجدی تاکید کرد: در یک‌سال اخیر، اقدامات ارزشمندی در حوزه محتوا و برگزاری رویدادهای مرتبط با نشر و ترویج کتاب صورت گرفته است که این مسیر با تمرکز و حمایت بیشتر از مولفین و ناشران و مخاطبین ارزشمند باغ کتاب ادامه خواهد داشت.

در ادامه، سعید مکرّمی در این آیین گفت: باغ کتاب تهران، یک سرمایۀ ملی است و نه فقط متعلق به مردم تهران بلکه به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری فرهنگی ایران، به همه مردم ایران تعلق دارد و رشد و بالندگی آن در رونق‌گرفتن صنعت نشر ایران می‌تواند موثر واقع شود.

او بیان داشت: مسیر رشد، پروژه نیست بلکه یک فرآیند است، از این رو نیازمند استمرار در حرکت و مشارکت همه بخش‌های داخلی موسسه و همچنین فعالان صنعت نشر است.

مکرّمی باغ کتاب را به کشتی روی آب تشبیه کرد و گفت: کشتی روی آب، مخاطرات زیادی دارد و هرگونه کم‌کاری می‌تواند منجر به مرگ همه شود و رسیدن به مقصود و هدف نیز نتیجه برنامه‌ریزی و اقدام هماهنگ همۀ اعضای کشتی است. بنابراین کسی به تنهایی نمی‌تواند موفق شود و همه در موفقیت سهیم هستند.

همچنین، مجید صادقیان بیان کرد: باغ کتاب تهران ظرفیت‌های فعال نشدۀ زیادی دارد. سهم قابل توجهی از بازار نشر و توزیع کتاب، در باغ کتاب رقم می‌خورد. به همین دلیل هرچه برای ارتقای کمی و کیفی آن تلاش کنیم، در بهبود وضعیت کتاب و کتابخوانی در ایران، نقش ایفا کرده‌ایم.

در پایان، لازم به توضیح است سعید مکرّمی معاون انتشارات باغ کتاب، عضو هیئت مدیرۀ اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران نیز بوده و از سال ۱۳۸۵ در بخش‌های مختلف صنعت نشر، چه بخش عمومی و چه بخش خصوصی، حضور حرفه‌ای داشته است.

۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 47908

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =