برخی از ساختمان‌های ناایمن تهران متعلق به دولت است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: متأسفانه برخی از ساختمان‌های ناایمن ساختمان‌های دولتی و وابسته به دولت هستند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی پیرهادی در دویست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گزارشی که از ناایمنی ساختمان ها در شهر و ساختمان های شهرداری تهران بر اساس گزارش سازمان مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی وجود دارد، اظهار کرد: متأسفانه برخی از ساختمان های ناایمن ساختمان های دولتی و وابسته به دولت هستند و هیچ توجیهی ندارد که ساختمان های دستگاه های دولتی و حتی خود شهرداری برای رقم کمی دچار مشکل و ناایمن باشند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش های رسمی برخی ساختمان ها وضعیت نامناسبی دارد. تعداد زیادی از خانواده ها به مجموعه باغ کتاب می روند در حالی که از لحاظ ایمنی وضعیت نامناسبی دارد و کوچکترین آتش سوزی باعث خسارت های جبران ناپذیری خواهد شد. به طوری که این مکان در صورت حریق مانند انبار باروت عمل خواهد کرد. باغ کتاب از لحاظ HSE و ایمنی در برابر حریق وضعیت خوبی ندارد و در حال حاضر تاییدیه آتش نشانی را هنوز نگرفته و از شهرداری می خواهیم نه فردا بلکه امروز نسبت به برطرف کردن این مشکل اقدام کند.

پیرهادی با اشاره به افزایش آمار تصادفات در کشور و تهران، یادآور شد: چرا باید این اتفاقات بیفتد؛ بر اساس گزارشات آمار تلفات جهانی از یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر کاهش یافته اما جای سوال دارد که چرا آمار تصادفات در کشور ما روند افزایشی دارد؟

وی افزود: پلیس راهور باید گزارشی ارائه کند و دلایل این موضوع رو تشریح کنند و سازمان حمل و نقل و ترافیک و کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز باید موضوع را پیگیری کنند. در بودجه سال آینده هم برای ارتقاء ایمنی ساختمان ها و هم برای کاهش تصادفات باید پیگیری های لازم را انجام داد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه موتورسیکلت ها بیشترین حوادث را تجربه می کنند، یادآور شد: حتی کسانی که تخلف نمی کنند نیز در خطر هستند و حرکت خلاف جهت موتورسواران باعث حوادث می شود که باید از آن جلوگیری شود. ما شنیدیم که پلیس ساماندهی موتورسیکلت ها را آغاز خواهد کرد اما هنوز چیزی ندیده ایم.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از ۱۵ هزار و ۲۰۰ کشته به ۲۰ هزار کشته در تصادفات رسیده ایم، اظهار کرد: ضرورت دارد برای این موضوع هم ما در شورا و هم دیگر دستگاه ها برای کاهش این آمار تدابیری بیاندیشیم.

انتهای پیام/

۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 48018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =