جزئیات لایحه متمم بودجه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران جزئیات لایحه متمم بودجه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات لایحه متمم بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: بودجه مصوب سال جاری ۷۵ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان بود که شهرداری در لایحه متمم بودجه، درخواست افزایش آن را به ۱۰۷ هزار میلیارد تومان معادل ۴۱ درصد و با افزایش ۳۱ هزار میلیارد تومان مطرح کرد.

وی با بیان اینکه بودجه مصوب فعلی در حوزه شهرسازی ۳۹.۶ همت است، یادآور شد: تاکنون بیش از ۳۶ همت معادل ۹۰ درصد رقم مصوب، محقق شده و در متمم به میزان ۱۷.۳ همت افزایش درآمد مازاد معادل ۴۴ درصد افزایش نسبت به رقم بودجه مصوب فعلی پیشنهاد شده است.

مظفر با اعلام اینکه در سال گذشته ۱۰ هزار پروانه شهرسازی صادر شده بود، خاطرنشان کرد: امسال تاکنون ۱۲ هزار پروانه صادر شده و نزدیک به ۱۰ هزار نفر دیگر متقاضی اخذ پروانه هستند. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تعداد صدور پروانه به ۲۰ هزار فقره برسد. بر این اساس، بخش درآمدی از حوزه شهرسازی در صورت تصویب متمم به رقم ۵۶.۹ همت خواهد رسید.

جزئیات لایحه متمم بودجه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران درخصوص درآمدهای پایدار بودجه امسال نیز گفت: در این حوزه که شامل مالیات بر ارزش افزوده، دریافت اجاره از املاک و سایر عوارض شهری است، در بودجه فعلی و مصوب امسال ۱۹.۶ همت درآمد پیش بینی شده که تاکنون بالغ بر ۱۶.۶ همت درآمد معادل ۸۴ درصدش محقق شده و شهرداری در متمم بودجه ۴.۸ همت دیگر را نیز از این محل پیش بینی کرده است.

وی همچنین تصریح کرد: در حوزه فروش املاک و پروژه های مشارکتی نیز در بودجه مصوب ۶.۴ همت درآمد کسب شده بود که شهرداری در لایحه متمم درخواست کرده تا با مجوز شورا این رقم را به ۱۵ همت برساند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران به بخش مصارف و هزینه‌های لایحه متمم بودجه اشاره کرد و افزود: در سرفصل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در بودجه سال جاری بیش از ۳۵.۷ همت پروژه پیش‌بینی شده که شهرداری در لایحه متمم درخواست کرده تا بتواند ۲۱.۵ همت دیگر یعنی در مجموع بالغ بر ۵۷.۲ همت پروژه سرمایه‌ای اجرا کند.

وی در رابطه با متمم پیشنهادی برای توسعه و تجهیز زیرساخت‌های حمل و نقل و ترافیک، اظهار کرد: این بخش شامل تکمیل احداث خط ۱۰ مترو با اعتبار درخواستی به میزان چهار همت، ایجاد زیرساخت های شارژ برقی وسایل نقلیه با حدود ۱.۵ همت اعتبار مازاد درخواستی و تکمیل بزرگراه‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح اصلی شهر شامل تکمیل بزرگراه شهید بروجردی، بزرگراه شهید شوشتری و یادگار امام(ره) با اعتبار درخواستی ۶.۶ همت است.

مظفر ادامه داد: برای توسعه و تجهیز مترو ۵.۹ همت، تهیه و توزیع و اجرای آسفالت ۲.۸ همت، افزایش ایمنی در سطح شهر ۱.۳ همت، توسعه و تجهیز زیرساخت‌های فرهنگی شهر بالغ بر یک همت، توسعه و تجهیز زیرساخت‌های فضای سبز بالغ بر یک همت دیگر و مابقی رقم در این بخش نیز برای بهبود پیاده‌راه‌ها، شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و توسعه و تجهیز زیرساخت‌های ورزشی در شهر تهران در لایحه متمم پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: در متمم بودجه بیش از سه همت اعتبار جدید برای تملک اراضی به منظور تبدیل به کاربری‌های حمل و نقلی و بزرگراهی، بوستان، اصلاح بافت فرسوده، کاربری های ورزشی، فرهنگی، تأسیسات خدمات شهری و مولدسازی املاک درخواست شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بخش هزینه‌های جاری شامل اصلاح قانون و دستمزد کارگران، کارمندان رسمی، کارکنان قراردادی، بازنشستگان، بازخرید انگیزشی و مأمورین انتظامی در مجموع درخواست سه همت اعتبار مازاد در لایحه متمم بودجه توسط شهرداری به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 48080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =