افزایش ۵۷ درصدی صدور پروانه‌ ساختمانی در محدوده بافت فرسوده منطقه ۱۵

معاون شهرسازی و معماری منطقه ۱۵ گفت: تعداد پروانه‌های ساختمانی صادره در محدوده بافت فرسوده منطقه ۱۵ در ۱۰ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، مهدی حضرتی معاون شهرسازی و معماری منطقه ۱۵ با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از مساحت دو هزار و ۹۰۲ هکتاری منطقه، شامل محلات اتابک، شوش، طیب، مطهری، مینابی، ولیعصر(عج)، مظاهری و هاشم آباد به مساحت ۲۹۵ هکتار در محدوده بافت فرسوده واقع شده است افزود: تاکنون موفق به نوسازی ۳۵ درصد در این محدوده شده‌ایم. 

به گفته وی؛ میزان کل پروانه‌های صادره در ۱۰ ماهه سال جاری یکهزار و ۲۳۰ فقره بوده که ۲۲ درصد آن یعنی ۲۷۱ فقره مربوط به پروانه‌های صادرشده در محدوده بافت فرسوده منطقه۱۵ است. این در حالی است که در ۱۰ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، تعداد پروانه‌های صادره در محدوده بافت فرسوده ، ۱۵۷ فقره بوده است و در نتیجه تعداد پروانه‌های صادره در مدت مشابه سال جاری ۵۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته و منجر به تحقق هرچه بیشتر شعارنوسازی بافت فرسوده و رضایت شهروندان و ساکنین بافت فرسوده منطقه ۱۵ تهران شده است.

حضرتی اضافه کرد:تعیین تکلیف گودهای D۳ و D۴ با تعریف پروژه‌های مسکونی طوبی و ارغوان، رفع معارضین گذرهای واسعی‌، عاشقی‌ها، صادقی و...، تعیین تکلیف فضاهای بی‌دفاع شهری املاک بجا مانده از طرح‌های شهری در محلات اتابک و مینابی، تعیین تکلیف پروژه پاسارگار، تعریف پروژه محرک توسعه در محور فدائیان اسلام و محله شوش از جمله طرح‌های ویژه در محدوده موصوف  بوده است.

معاون شهرسازی و معماری در پایان گفت: همچنین اجرای پروژه نوسازی ۷۷ پلاک در ۹ پروژه مسکونی، ساخت مرکز درمانی در محله‌های اتابک و مینابی و طراحی یک پروژه بزرگ مقیاس در اطراف آستانه سیده ملک خاتون، سال جاری در دستور کار است.

انتهای پیام/

۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 48097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =