افتتاح رسمی تنها شهردخت «رباتیک و هوش مصنوعی» برای دختران پایتخت

اولین «شهردخت رباتیک و هوش مصنوعی» و همچنین نخستین مرکز اقتصادی خانواده شهر تهران با حضور مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در منطقه ۶ به بهره‌‏برداری رسید.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل امور زنان  و خانواده شهرداری تهران، مریم اردبیلی در آیین بهره‌برداری از این «شهردخت» اظهار کرد: ششمین «شهردخت» ویژه دختران پایتخت که امروز به بهره‌برداری رسید، در واقع نخستین مرکز «رباتیک و هوش مصنوعی» در تهران است که برای دختران ۱۰ تا ۲۵ ساله پایتخت متناسب با نیازشان، دوره‏‌هایی را در حوزه فناوری و هوش مصنوعی برگزار می‏‌کند.

وی بیان کرد: این فضا، پیش‏تر سرای محله بود که به دلیل بلااستفاده ماندن، با تغییر کاربری به‏‌عنوان دومین «شهردخت» منطقه ۶ آماده بهره‎برداری شده است.

مدیرکل امور زنان وخانواده شهرداری تهران با نگاهی به وضعیت جغرافیایی «شهردخت رباتیک و هوش مصنوعی»، خاطرنشان کرد: در قسمت شمالی مجموعه بوستان هنرمندان سرای محله قرار داشت که فضای مرده و بلا استفاده بود که با شناسایی معضلات این بخش و آسیب‌های آن، برنامه ریزی‌هایی صورت گرفت. با رفع این مشکلات توانستیم برخی از گروه‎های سنی را جذب و در واقع بیش از ۹۰ درصد معضلات اجتماعی این فضا را حل کنیم.

اردبیلی با اشاره به اینکه برای راه اندازی و بهره برداری  ازاین فضای ۲۰۰ متر مربعی ۵میلیارد تومان هزینه شده هم بیان کرد:۱۰ متخصص حوزه هوش مصنوعی در این فضا به آموزش دختران علاقه‌‏مند به این حوزه، مشغول هستند. همچنین کلاس‏‌های آموزشی به صورت ترمیک زیرنظر قهرمانان رباتیک جهان برگزار می‏‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر این فضا، تنها «شهردخت» رباتیک و هوش مصنوعی در پایتخت محسوب می‌‏شود، امکانی فراهم شده تا تمامی مدارس مناطق ۲۲گانه شهر تهران بتوانند از این فضا بهره ببرند. 

برگزاری همایش‏‎های آموزشی، بوت کمپ و... از سایر مواردی بود که مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در خصوص ششمین «شهردخت» پایتخت به آن اشاره کرد.

همچنین، در مراسم افتتاح اولین مرکز اقتصادی خانواده شهر تهران که  در مساحتی بالغ بر ۵۰۰ متر مربع شامل ۱۸ فروشگاه و ۱۲ مرکز کوثر در منطقه ۶ برگزار شد؛ علاوه بر مدیرکل امور زنان وخانواده شهرداری تهران، سوده نجفی عضو شورای اسلامی شهر تهران ، سیدمرتضی روحانی شهردار منطقه ۶ و جمعی از مدیران و مسئولان حضور داشتند.

گفتنی است در این مرکز اقتصادی برای ۱۵۰نفر ایجاد اشتغال شده است. 

انتهای پیام/

۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
کد خبر: 48264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =