۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 48311

ساختمانی که فروریخت تا زخمی عمیق شود بر روح یک شهر

وحیدرضا انارکی-محمدی شهردار منطقه۱۲
ساختمانی که فروریخت تا زخمی عمیق شود بر روح یک شهر

هفت سال گذشت از صبح سی‌ام دی‌ماهی که پلاسکو با آن همه قدمت و خاطراتش، آتش را تاب نیاورد و با فروریختنش، داغی عظیم بر قلب و روح ملت ایران گذاشت.

صبح هفت سال پیش، ۱۶ آتش نشان غیور جان بر کف با وجود عزیزان چشم انتظار به آتش زدند تا جان هموطنان خود را نجات دهند، اما... آتش بی رحمانه همه چیز را در خود بلعید.

ظهر سی ام دی ماه سال ۱۳۹۵، تا چشم کار می‌کند همه جا آوار است و دود. خیابان‌ها مملو از جمعیت، چهره‌ها نگران، چشم‌ها گرد و گوش‌ها تیز برای یافتن اثری از عزیزی که در شعله‌های آتش محبوس مانده. حادثه تلخ ساختمان پلاسکو در چشم به هم‌زدنی جرقه خورد و فاجعه آفرید تا سیاه‌ترین پنجشنبه سال را رقم بزند.

اکنون بعد هفت سال پلاسکو با ۲۰ طبقه دوباره ساخته شد، واحدها تحویل کسبه داده شد...اما هر رهگذری که از مقابل پلاسکو می‌گذرد محال است تلخی آن روز را از یاد ببرد...

پلاسکو ساخته شد اما کسی هنوز منتظر پدرش هست تا با لبخندی وارد خانه شود،کسی منتظر همسر آتش نشانش هست تا زندگی مشترک خود را شروع کنند..مادری با قاب عکس پسر آتش نشانش سر مزارش می رود تا سال نو کنارش باشد.....

برای تکرار نشدن این حادثه تلخ باید ایمنی ساختمان های قدیمی ،بازار و...را جدی بگیریم و این امر نیاز مند هم افزایی همه ارگان های ذیربط با کسبه محترم و شهروندان است.

اکنون ۱۸ سرای بازار تهران در حال اجرای دستورالعمل ایمنی سازمان آتش‌ نشانی هستند که در آن ها بیش از ۲هزار و ۵۰۰واحد صنفی قرار دارد

یا دو خاطره همه هموطنان به خصوص ۱۶ آتش نشان غیور که در حادثه پلاسکو از دست دادیم ،را گرامی می دارم ،امیدوارم با تدابیر مدیریت شهری و همکاری کسبه از تکرار این چنین اتفاقات تلخی جلوگیری شود .

۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 48311

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =