ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت استان‌های معین در زمان بحران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر ضرورت تهیه و تدوین شیوه‌نامه استفاده از ظرفیت استان‌های معین در زمان وقوع بحران تاکید کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علی نصیری در نشست صمیمانه با روسای ادارات مدیریت بحران و پدافند غیر عامل مناطق ۲۲ گانه که در این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به روزرسانی دستورالعمل سازوکار استان‌های معین تهران در حوادث بزرگ،  تهیه و تدوین شیوه نامه استفاده از ظرفیت استان های معین در زمان وقوع بحران ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت استان های معین، پوشش امدادی در زمان وقوع بحران را بسیار موثر خواند و افزود : تهیه و تدوین شیوه نامه استفاده از ظرفیتهای استان های معین در زمان وقوع بحران باید به مرحله اجرایی برسد  و دبیرخانه ای برای این منظور در نظر گرفته شده و نتایج تمرین های عملیاتی این استانها یا مناطق و بالعکس مورد بررسی قرار گیرد.

نصیری تصریح کرد: به منظور همگام سازی سامانه مرکز عملیات اضطراری منطقه (ROC) در مناطق ۵ و ۶  باید تجهیزات لازم هرچه سریعتر تهیه و راه اندازی شود.

بر اساس این گزارش، در این نشست  مقرر شد پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران با نام گذاری شهدا و یا اسامی مرتبط با بحران و امداد و نجات مزین گردد.

در این نشست همچنین اقدامات و عملکرد، رفع چالش ها  و موانع موجود در تامین بودجه ادارات مدیریت بحران و پدافند غیر عامل مناطق ۲۲ گانه مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 48411

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =