از مشارکت در برگزاری کنگره بزرگ ۲۴ هزار شهید تا آماده‌سازی برای ایام فجر و شعبان در منطقه ۱۴

قرارگاه اجتماعی منطقه ۱۴ به منظور برنامه ریزی برای اجرای کنگره بزرگ ۲۴ هزار شهید پایتخت با حضور شهردار، فرمانده بسیج شهید محلاتی، رئیس آموزش و پرورش، رئیس بنیاد شهید و مسئولان ارشد نهادهای خدمت رسان انتظامی، راهور و... برگزار شد.

به گزارش شهر به‌ نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، امیر یزدی در این هم اندیشی از آمادگی مدیریت شهری منطقه با بهره مندی از ظرفیت های مذهبی و فرهنگی برای اجرای کنگره ملی شهدای پایتخت خبر داد.

یزدی با اشاره به اینکه دارالمومنین تهران با بیش از ۲۷۰۰ شهید و خانواده هایی که چندین شهید را به میهن و انقلاب هدیه کرده اند، گفت: مردم متدین و شهید پروراین بخش از پایتخت ثابت کرده اند ولایتمدار و پای کارانقلاب و نظام هستند و خدمت به این مردم افتخار است.

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: در این راستا و در یکی دوماه اخیر یادواره های مختلف شهدا در منطقه برگزار شد و پای کار اجرای مراسم کنگره ۲۴ هزار شهید نیز هستیم تا با همیاری بسیجیان و نیروهای جهادی و تمام ظرفیتهای فرهنگی و مذهبی بتوانیم خدمت گذار شایسته ای برای شهدا و خانواده هایشان باشیم.

لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای آشنایی نسل جوان با آرمان های شهدا و مکتب شهید سردار سلیمانی از موارد مورد تاکید یزدی در این نشست بود که مقرر شد در همکاری با آموزش و پرورش منطقه و اجرای طرح های آموزش محور و فرهنگی محقق شود.

برنامه ریزی در خصوص ویژه برنامه اعتکاف به نیت شهدا، کاشت نهال در بوستان ها و منازل خانواده شهیدان، طرح های حمایتی از خانواده های نیازمند به نیت شهدا و با مشارکت نسل جدیداستمرار دیدار و دلجویی از خانواده شهدا و اجرای برنامه های متنوع ملی و مذهبی با توجه به ایام ۲۲ بهمن و اعیاد پیش رو نیز از موارد مورد بررسی و تاکید در این نشست بود که مقرر شد طی استمرار جلسات قرارگاه فرهنگی در اولویت و اجرایی شود.
امیر یزدی در پایان با اشاره بر اهمیت آماده کردن شهر برای برگزاری جشن بزرگ ۲۲ بهمن و اعیاد شعبانیه تاکید کرد: با برنامه ریزی جهت زیباتر شدن فضای شهری و اجرای جشن های متنوع تصمیم داریم این بخش از پایتخت را برای میزبانی از امام زمان(عج) و شادی مردم دارالمومنین تهران آماده کنیم.

انتهای پیام/

۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: 48419

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =