آغاز به کار آزمایشی پلتفرم جدید فارس و نسل نوین خبرگزاری در کشور

مدیرعامل خبرگزاری فارس در آئین رونمایی از پلتفرم جدید فارس گفت: «فارس آینده» علاوه بر رسمیت و حفظ چارچوب‌های اصلی یک خبرگزاری رسمی، از ظرفیت تعامل با مخاطب بهره خواهد گرفت.

به گزارش شهر، پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس در آئین رونمایی از پلتفرم فارس، گفت: متناسب با نیازهای روز مخاطبان پس از مطالعات گسترده و مشورت با خبرگان و اساتید حوزه رسانه، نسل جدید خبرگزاری در قالب پلتفرم فارس با نام فارس آینده بزودی رونمایی خواهد شد.

وی در تشریح ویژگی‌های فارس آینده افزود: فارس آینده علاوه بر رسمیت و حفظ چارچوب‌های اصلی یک خبرگزاری رسمی، از ظرفیت تعامل با مخاطب بهره خواهد گرفت.

وی ایجاد قابلیت تعامل را علاوه بر گسترش پوشش خبری خبرگزاری، گام مهمی در ارتقای سواد رسانه‌ای در کشور دانست و ادامه داد: ارتقای سواد رسانه‌ای برای کشوری مثل ما که تحت آماج حملات رسانه‌ای مسموم دشمنان و جریانات ضد ایرانی و اسلامی قرار دارد یک ابر استراتژی است و به باور ما این مهم تا حد زیادی از طریق کنش‌گری خود مردم در جریان تولید محتوا صورت خواهد گرفت.

تیرانداز پوشش اخبار و تحلیل‌ها با سلایق مختلف را مزیت دیگر تعامل در رسانه دانست و عنوان کرد: یک رسانه باید بتواند سلیقه های مختلف جامعه را بشناسد و متناسب با نیازهای آنان محتوای خود را سازماندهی کند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی و تصویری شدن را دو قابلیت دیگر پلتفرم فارس آینده بر شمرد و اضافه کرد: برای مخاطب شناسی و سنجش اثر تولیدات از ظرفیت هوش مصنوعی در فارس آینده می شود و همچنین به جهت اقبال مخاطب به تصویر و ویدئو، تلویزیون تعاملی فارس نیز راه اندازی می شود.

وی همچنین به سبک جدید خبرنویسی و گزارش نویسی خبرگزاری فارس اشاره کرد و یادآور شد: این سبک خبرنویسی و گزارش نویسی با آخرین دستاوردهای حوزه ارتباطات  و مباحث علوم شناختی پشتیبانی شده و گام مهمی در ارتقا تولیدات کیفی حوزه خبر و روایتگری محسوب می‌شود.

تیرانداز با اشاره به افتتاح نسخه آزمایشی پلتفرم فارس افزود: پروژه فارس آینده یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های رسانه‌ای در کشور است که امیدواریم بتواند وضعیت خبر و اطلاع رسانی در کشور را ارتقا دهد.

وی خاطرنشان کرد: پس از بازخوردگیری در دوره افتتاح آزمایشی، پلتفرم فارس جایگزین نسخه فعلی شده و نسخه سنتی خبرگزاری کنار گذاشته خواهد شد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در پایان اظهار کرد: سبک نوین خبرگزاری متناسب با آنچه گفته شد نیازمند فرهنگ سازی، ساختارسازی، ارتقا سواد رسانه در بین مردم و مسئولین و ارتقای زیرساخت‌های فنی و آموزشی دارد که امیدواریم با استقرار کامل این سامانه نیازهای خبری همه طیف‌های جامعه با ارائه اخبار دقیق، درست و به موقع بر طرف شود و هیچکس برای کسب اخبار نیازی به رسانه‌های دروغ پرداز نداشته باشد.

وی یادآور شد: لازمه این کار به ویژه در بخش تعاملی بالا رفتن سعه صدر همه ما اعم از مردم و مسئولین با سلیقه‌های مختلف است که امیدواریم جهش جدی در عرصه اطلاع رسانی ایجاد کند.

انتهای پیام/

۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 48427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =