نظام اسلامی میراث گرانبهای شهداست

شهردار پایتخت گفت: نظام اسلامی حاصل کار شهداست و شهدا آن را برای ما به عنوان یک میراث گرانبها برجای گذاشته‌اند.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم یادواره شهدای شهرداری تهران که شامگاه یکشنبه -یکم بهمن ۱۴۰۲- در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: اگر امام راحل -که قله های افتخار را یکی پس از دیگری طی کردند- بیان داشتند من در عمرم دو رکعت نماز آنچنان که بایسته و شایسته است نخواندم، به این دلیل است که نگاه ایشان به ترازویی است که بنا است در آن، عمل با عمل حضرت علی (ع) مقایسه شود. پس راه سختی فرا روی ما است و هر کسی باید در این میدان بکوشد تا بتواند داشته های خودش را به صحنه و عرصه محشر برساند و توفیق این را داشته باشد که بتواند از پل صراط عبور کند. 

زاکانی ادامه داد: بعد از بسته شدن پرونده عمر انسان، جز برخی از اعمال که خیر و برکت آن برای مردم ساری و جاری است چیز دیگری نصیب افراد نخواهد شد؛ باقیات‌الصالحات می ماند و ماحصل آن بعد از این دنیا دست ما را می گیرد. اگر همه خیرها و خوبی ها را هم انجام داده باشیم چون در عمل فاصله ای بینهایت با امیرالمومنین علی (ع) داریم، باز هم به تعبیری کمیت ما لنگ است. 

شهردار تهران اضافه کرد: خطبه ۱۲ نهج‌البلاغه اشاره به بعد از جنگ جمل دارد؛ سربازی بعد از جنگ در نزد حضرت علی (ع) بیان داشت که کاش برادرمان نیز با ما بود، علی (ع) پرسید که آیا رای و نظر و دل او با ما بود؟ سرباز گفت بله و امیرالمؤمنین فرمود او با ما بود. نه تنها او بلکه کسانی که در آینده می آیند و رای و نظر و دلشان با ما است، آنها نیز با ما بوده و هستند. اگر رای و نظر و دل ما با مولی الموحدین علی (ع) باشد با او شریکیم و این بزرگترین سرمایه ما است. 

وی با بیان اینکه اگر همه عمر تلاش و کوشش کنیم اما با مرگی غیر از شهادت برویم؛ به تعبیر حاج قاسم، تجارت سودمندی را نداشته ایم، یادآور شد: نظام اسلامی حاصل کار شهداست و شهدا آن را برای ما به عنوان یک میراث گرانبها گذاشته‌اند، شهدا یادگاری از خودشان در دنیا گذاشتند که تا ابد آنها را بر قله های تاریخ و میراث بشریت خواهد نشاند. 

شهردار تهران همچنین گفت: شهید همه وجودش را با تمام توان در عرصه مجاهدت قرار می دهد تا چیزی را برای خودش نخواهد و تمام وجودش را تقدیم کند. عمل شهید ممتاز، میراث او ماندگار و پیوستگی‌اش به حضرت علی (ع) و پیامبر اسلام (ص) یک پیوستگی جاودانه است. 

انتهای پیام/

۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳
کد خبر: 48436

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =