جوانان میدان‌داران اصلی گام دوم انقلاب هستند

آیین تنفیذ احکام ۲۲ شهردار مدرسه با حضور شهردار منطقه ۱۵ و مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری شهردار منطقه در آیین بیست و سومین دوره طرح شهردار مدرسه گفت: طرح شهردار مدرسه فرصتی را مهیا کرده است تا جوانان و نوجوانان به عنوان آینده سازان کشور مدیریت و مستولیت پذیری را تمرین کنند..

وی با اشاره به اینکه در این دوره فرصت سعی و خطا برای دانش آموزان وجود دارد و خطا های احتمالی قابل جبران است افزود: دانش آموزان در این دوره  با پذیرش مسئولیت پذیزی، تمرین مدیریت، تصمیم گیری جمعی و کسب مهارت و  آگاهی  برای عرصه های مختلف آماده می شوند.

شهردار منطقه ۱۵ اضافه کرد: بیست و سومین دوره طرح شهردار با سنوات گذشته متفاوت است،  در این دوره شهرداران مدارس علاوه بر محوطه مدرسه خود ، شعاع ۵۰۰ متر مربع آن را نیز به عنوان شهردار مدرسه پوشش می دهند که با انتخاب و پراکندگی مدارس تمام سطح منطقه توسط شهرداران مدارس رصد و ارزیابی می شود.

مهدی امیری مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ۴۴۰ مدرسه در پایتخت در این طرح شرکت کرده اند گفت: برای  ۱۵۶ هزار دانش آموز فرصت مشق مشارکت و هم دلی فراهم شد.و تمام تلاش خود را  به کار بستیم چراکه مسئولیت خطیر نظام مقدس بر دوش این عزیزان است که امروز در حال تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: شهرداران مدرسه به همراه ۶ معاون خود بازوان فکری، مشورتی و  اجرایی مدیریت شهری هستند و مشکلات و موانعی که از زاویه دید نوجوانان و جوانان بیان می شود در دستور کار قرار گرفته و رفع می شود.

مهدی مالمیر سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز در این مراسم گفت: طرح شهردار مدرسه می تواند زمینه یادگیری دانش‌آموزان مستعد را برای آمادگی  ورود به زندگی در جامعه‌ای بزرگ‌تر از مدرسه و درک بهتر از مناسبات عمیق اجتماعی با افزایش مشارکت آنان در امور جامعه و تصمیم‌سازی موفق در برابر مشکلات زندگی اجتماعی فراهم کند.

آیین تنفیذ احکام بیست و سومین دوره طرح شهردار مدرسه با حضور محمد شیری شهردار منطقه، مهدی امیری مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران و دانش آموزان برگزار شد و ۲۲ شهردار مدرسه به همراه ۶ معاون احکام خود را دریافت کردند.

همچنین اجرای گروه سرود شمیم یاس، موسیقی، پخش کلیپ، بیان تجربیات توسط شهردارن مدارس اسبق و  ... از  دیگر بخش هایی این مراسم بود.

انتهای پیام/

۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳
کد خبر: 48475

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =