آموزش مدهای مختلف حمل و نقل پاک در منطقه ۷

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۷ از اجرای اقدامات ویژه در این منطقه همزمان با هفته ملی هوای پاک با هدف تشویق و ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، حسین حقی با بیان این مطلب افزود: ۲۹ دی ماه، روز ملی هوای پاک و در راستای اهداف مدیریت شهری در حوزه توسعه حمل و نقل پاک و کاهش آلودگی هوا، اقدامات ویژه ای به منظور تشویق و ترغیب شهروندان از وسایل حمل ونقل پاک از جمله دوچرخه، پیاده روی و به موازات آن ساخت و توسعه پیاده راه ها در دستور کار این منطقه قرار گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از فعالیت های آموزش ترافیک، آموزش های تئوری- عملی و ترویج استفاده از دوچرخه در سفرهای کوتاه و درون شهری در بین شهروندان به منظور جلب مشارکت های مردمی در جهت آرامش و آسایش و با مزیت صرفه جویی انرژی و کاهش آلایندگی هوا می باشد.

معاون شهردار منطقه ۷ با تاکید بر اینکه بخش اعظمی از آلودگی هوا به علت تردد وسایل نقلیه موتوری است، استفاده از دوچرخه و پیاده روی را به عنوان مد حمل و نقل پاک راهگشای این معضل شهری دانست و گفت: در این روزهایی که پایتخت با آلودگی بسیار زیاد هوا دست و پنجه نرم می کند، استفاده از دوچرخه نه تنها از آلاینده های زیست محیطی کاسته و بار ترافیکی را کاهش می دهد در سلامت جامعه و افراد، نقش تاثیرگذاری خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا مدیریت شهری منطقه ۷ توانسته است با تکمیل و مرمت و ایمن سازی معابر و مسیرهای دوچرخه گام اساسی در بالا بردن این فرهنگ برداشته و با استفاده بیشتر شهروندان از مدهای حمل و نقل پاک، بتوانیم شهری با آلودگی های زیست محیطی کمتری شاهد باشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۷ تاکید کرد: با توجه به ارتباط مستقیم هفته هوای پاک و حوزه حمل و نقل و ترافیک، این معاونت مراسم ویژه ای در دبیرستان تربیت بدنی دخترانه کمیل شامل آموزش قوانین و مقررات، آشنایی با مدهای حمل و نقل پاک از جمله دوچرخه با حضور پلیس راهور و جمعی از مسئولین، پیاده روی جمعی از دانش آموزان و مسئولین ازدبیرستان تا باغ موزه قصر و بازدید از پایانه معلم برگزار کرد.

وی تصریح کرد: در ادامه این رویداد با استقرارخودرو آتش نشانی جنب کیوسک دوچرخه باغ موزه قصر به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی، ضمن برگزاری مسابقه ویژه این رویداد و اهداء جوایز به نفرات برتر با همایش دوچرخه سواری دانش آموزی در محوطه پارک ، مراسم رویداد هوای پاک به اتمام رسید.

گفتنی است از دیگر برنامه های اجرا شده در هفته هوای پاک، آموزش رفتارهای درست ترافیکی و برگزاری همایش پیاده روی گروهی با کودکان خانه کودک سرای محله کاج بوده است.

انتهای پیام/

۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸
کد خبر: 48570

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =