دلیل کمبود بلیت اتوبوس در پایانه‌ها در زمان پیک سفر

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران دلایل کمبود بلیت در پایانه‌ها در اوقات پرتقاضا را تشریح کرد.

پوریا علیمردانی، مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر با بیان اینکه یکی از اقداماتی که انتظار داریم دولت و وزارت صمت در آستانه نوروز انجام بدهند، افزایش عرضه و تسهیل گری خدمات برای اتوبوس های بین شهری است، اظهار کرد: مثلا تعرفه های واردات اتوبوس را به نحوی تنظیم کنند که برای سرمایه گذاران این حوزه واردات اتوبوس بین شهری به صرفه باشد. اکنون با کمبود اتوبوس بین شهری مواجه هستیم و همین باعث شده است تا در اوقاتی که تقاضا زیاد است، با کمبود اتوبوس و درواقع کمبود بلیت در پایانه‌ها مواجه بشویم.

وی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از مسائل مورد توجه تنظیم قیمت بلیت اتوبوس‌هاست، اظهار کرد: قیمتی که برای بسیاری از مقاصد تنظیم شده صرفه اقتصادی ندارد. به طوری که قیمت اتوبوس و هزینه‌های دیگری که راکب یا شرکت صاحب اتوبوس باید پرداخت کند با این قیمت همخوانی ندارد. امیدوار هستیم تا شاهد یک تنظیم گری در حوزه قیمت نرخ بلیت اتوبوس‌های بین شهری باشیم.

علیمردانی خاطرنشان کرد: این اقدام باید در چارچوب منطق باشد تا هم برای مسافر بین شهری مشکلی ایجاد نشود و هم برای شرکت های حمل و نقلی از نظر اقتصادی به صرفه باشد. این هم از جمله مسائلی است که انتظار داریم در دولت به آن رسیدگی شود.

وی با پرداختن به اهمیت هوشمندسازی در ارائه خدمات بهتر به مسافران در پایانه ها گفت: باتوجه به اینکه پایانه غرب و جنوب پایانه های متمرکز ما هستند، طرح هوشمندسازی را با پایانه غرب شروع کردیم. تابلو اطلاع رسانی در غرب نصب شده و در پایانه جنوب نیز به زودی نصب خواهد شد، اما اطلاع رسانی هر دو هوشمند و تمام سرویس‌ها در سایت قابل مشاهده است. چرخه هوشمندسازی در بیهقی و شرق نیز شروع شده و تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 48588

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =