نشست هماهنگی با مسئولین استان معین منطقه ۳ در زمان وقوع بحران برگزار شد

نشست هماهنگی با مسئولین ستاد بحران استان معین منطقه ۳ (خراسان شمالی) در زمان وقوع بحران بصورت برخط و با حضور شهردار منطقه و اعضای ستاد برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، غلامرضا شفیق مدیرکل بحران خراسان شمالی ابراز امیدواری کرد که با همفکری، پیگیری و همکاری تمامی سازمان ها و دستگاه های متولی، تدبیرهای لازم جهت امدادرسانی سریع در مواقع بحرانی و حوادث اتخاذ شود.

در ادامه حمید جوانی شهردار منطقه ۳ اظهار داشت: بی شک، جلساتی که در راستای مدیریت صحیح و به موقع  بحران های احتمالی در آینده  برگزار می شود، باعث کاهش بسیاری از خسارت های مالی و جانی می شود.

شهردار منطقه ۳ ابراز داشت: این منطقه آمادگی دارد تا اطلاعات به روز شده منطقه شامل، دسترسی ها، معابر دارای ترافیک، بیمارستان ها و مراکز درمانی، نقاط پیش بینی شده در مواقع بحرانی، لیست و اطلاعات ادوات، ماشین آلات، تجهیزات  و ... را در اختیار استان معین(خراسان شمالی) قرار دهد.  

در ادامه عزیزاله سلیمی رییس اداره برنامه ریزی، پاسخ و تمرین معاونت آمادگی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران با اشاره به مانور سیل برگردان غرب تهران در ماه جاری اظهار داشت: در سناریوی این مانور، براساس شکستگی کانال در ایستگاه متروی ارم سبز، آب وارد بزرگراه شهید فهمیده و متروی تهران -کرج شده و به سمت شهرک اکباتان ادامه یافته و با ورود به بیمارستان مشکلاتی را  ایجاد خواهد کرد، که پیامدهای این موضوع در ستاد مدیریت بحران کلان شهر تهران مورد توجه قرار می گیرد.

رییس اداره برنامه ریزی، پاسخ و تمرین معاونت آمادگی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران افزود: در این مانور، هماهنگی درخصوص پیامدهای، بحران اتفاق افتاده، فضاهای پیرامون آن، اختلال ایجاد شده و خدمات رسانی به شهروندان و... و.  بحث و تبادل نظر خواهد شد.

سلیمی اظهار داشت: در بارندگی هایی که به عنوان سطح هشدار نارنجی اعلام می شود یک تیم تخصصی به محل اعزام می شود تا نقاط ویژه و حساس تحت نظارت باشد. علاوه بر کانال زرگنده منطقه ۳ در خصوص سایر نقاط حساس و ویژه نیز در این جلسه بحث می شود.  

نشست هماهنگی تمرین دورمیزی سراسری سیلاب در منطقه ۳ تهران بصورت برخط با مسئولین ستاد بحران استان معین(خراسان شمالی) و با حضور علایی مدیر کل امور مناطق سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و جمعی از روسای ادارات، جوانی شهردار منطقه و معاونین ایشان، شهرداران نواحی ششگانه، روسای سازمان های آب، برق، گاز، آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی و راهور برگزار شد.  

انتهای پیام/
 

۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 48599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =