نصب دیوار صوتی در معابر غرب تهران/تابلوهای ترافیکی پایتخت به‌روزرسانی می‌شود

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: بنا بر برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده تا در سال آینده تابلوهای ترافیکی شهر به‌روزرسانی شود.

مهدی نوروزی، معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با بیان اینکه نیوجرسی به معنای یک مانع برای جداسازی خطوط ترافیکی و یا ایجاد موانع موقتی و یا دائمی است، گفت: شهرداری تهران سیاستی را درخصوص اجرای طرح نیوجرسی در پایتخت اتخاذ کرده است. براساس این طرح بنا به شرایط معابر و سرعت تردد، بازبینی انجام می‌شود تا در جاهایی که ضروری است از نیوجرسی استفاده بشود تا شهری ایمن‌تر داشته باشیم.  به طوری که در سال آینده نیز بنا داریم تا حدود ۲۰ کیلومتر نیوجرسی جدید را در سطح شهر نصب کنیم. 

نوروزی با اشاره به آخرین وضعیت دیوارهای صوتی در سطح معابر پایتخت هم گفت: در شهر تهران حدود ۱۲ کیلومتر دیوار صوتی داریم که این دیوارها در گذشته در جاهای مورد نیاز نصب شده و اکنون باید این امر با استانداردهای جدید و شرایط به‌روزرسانی شود. شرایطی که اکنون مشاهده می‌کنیم در دیوارهای صوتی در حال نصب با گذشته فرق می‌کند. بنابراین باید به نگهداری و نوسازی دیوارهای گذشته بپردازیم که نگهداری از این دیوارها را در حال انجام است.

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه اگر جایی نیاز به تکمیل دیوارهای صوتی باشد به تکمیل آن می پردازیم، اظهار کرد: پیمانکارها فعال هستند و به صورت شبانه روزی در سطح معابر بزرگراهی انجام وظیفه می‌کنند. باتوجه به اینکه هر قطعه دیوار صوتی بالغ بر ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان هزینه دارد و این هزینه ها برای شهر قبل توجه است، کمتر به سمت نصب دیوار جدید می‌رویم و معمولا متمرکز بر نگهداری از دیوارهایی که در گذشته نصب شده هستیم. البته تاکید می‌کنم در مواردی که احساس نیاز است اقدام می‌شود مانند تکمیل این دیوارها در محدوده‌هایی از غرب تهران که از این نظر کمتر به آن پرداخته شده است. 

وی در خصوص آخرین وضعیت تابلوهای ترافیکی سطح شهر نیز بیان کرد: باتوجه به شرایط و سرعت معابر استاندارهای خاصی برای هر تابلو اتخاذ می‌شود. ما ۳ دسته تابلو در سطح شهر داریم. این تابلوها از ابعاد خیلی کوچک شروع و به تابلوهای بزرگ و دروازه ای می‌رسد. در سال جدید یک بازبینی ممیزی جدید را در دستور کار قرار دادیم تا تابلوها از نظر اتصالات فنی و فونداسیون مشکلی نداشته باشند.

نوروزی با بیان اینکه ممیزی این تابلوها در دستور کار مشاورین قرار گرفته تا با رصدشان اگر مشکلی وجود دارد، مرتفع بشود، خاطرنشان کرد: جانمایی درست این تابلوها از دیگر موارد مهمی است که باید به آن توجه کرد. در سال پیش رو در برنامه داریم تا باتوجه به اینکه شهر زنده است به صورت تابلوهایی با نصب جدید در سطح شهر بپردازیم.

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین گفت: طرح جهادی ایمن سازی بزرگراه ها را حدود ۲ ماه است که در سطح بزرگراه ها شروع کرده ایم و تا بهار ۱۴۰۳ در بزرگراه های شهر تهران همه عوامل حوزه حمل و نقل موضوعات ترافیکی را رصد می‌کنند.

انتهای پیام/

۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 48626

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =