استقبال بیش از ۵ میلیون نفر از زیرساخت‌های ویژه بانوان در امسال

 مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در نشست زندگی در کلانشهر تهران گفت: میزان استفاده بانوان از زیرساخت‌های ویژه بانوان در طول چندماهه اول قبل از پاییز امسال، بالغ بر پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بوده است.

به گزارش خبرنگار شهر، مریم اردبیلی، مدیر کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در نشست زندگی‌ در کلانشهر تهران و مسئله زیست اخلاقی، با ارائه آماری از امکانات و زیرساخت‌ها برای بانوان و دختران در شهر تهران بیان داشت: در سطح شهر تهران ۹ بوستان ویژه بانوان، ۲۲ شهربانو و ۷ شهردخت ویژه دختران و بانوان وجود دارد که ورود آقایان به آن مکان‌ها ممنوع است.

وی افزود: میزان استفاده بانوان از زیرساخت‌ها در طول چندماهه اول سال قبل از پاییز، بالغ بر پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بوده است. این آمار قطعا از چندسال گذشته بیشتراست. بانوان در این زیرساخت‌ها به طور متوسط بالغ بر ۴ ساعت از تایم روزانه‌ خود را سپری می‌کنند.

اردبیلی بیان کرد: این استقبال می‌تواند نشان دهنده این باشد که در فضاهای جمعی مختلطی که در حال حاضر مقداری از حریم ها در آن‌ها از بین رفته اند، خانم ها بیشتر به مکانی که احساس آرامش داشته باشند پناه می‌برند.

مدیرکل‌ امور زنان و خانواده شهرداری تهران با بیان اینکه در شهرداری می‌توانیم تعداد زیادی اتمسفر مثبت کنشگری و همچنین قابلیت سازنده زنان و دختران را در شهر ایجاد کنیم، گفت: در شهرداری تهران‌ باید از لحاظ زیرساختی و نرم‌ افزاری، فضاها و امکاناتی برای خلاقیت و اتمسفر کنشگری زنان، دختران و عاملیت جدی خانواده را در این فضاها فراهم کنیم تا نقش جدی در بهبود مشکلات اجتماعی بانوان در جامعه را به وجود بیاوریم.

انتهای‌ پیام/

۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
کد خبر: 48650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =