مجلس شهرداری‌ها را ملزم به همکاری با ابر پروژه فیبر نوری کرد

امروز- شنبه هفتم بهمن‌ماه- در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳، نمایندگان مجلس شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی را مکلف به ارائه مجوز حفاری و نصب تجهیزات فیبر نوری حداکثر ظرف ۱۵ روز پس از درخواست اپراتورها کردند.

به گزارش شهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور در بخش هزینه‌ای، بند (پ) تبصره ۱۱ لایحه‌ای را به تصویب رساندند. 

در این مصوبه آمده است: «به ‌منظور تسریع و تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه شبکه تار (فیبر) نوری کشور، شهرداری‌های سراسر کشور و وزارت راه و شهرسازی مکلف هستند مجوز حفاری و نصب تجهیزات در معابر شهری و معابر خارج از شهر را حداکثر ۱۵ روز پس از دریافت تقاضای کارور(اپراتور) معرفی‌شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با رعایت شرایط و ضوابط و تعرفه‌های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و با همکاری شهرداری‌ها ارائه نمایند.»

گفتنی است، یکی از مواردی که وزارت ارتباطات بارها درباره عدم پیشرفت پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها ذکر کرده ندادن مجوز حفاری توسط شهرداری‌ها است، تا جایی که اخیرا وزارت ارتباطات با شهرداری تهران نیز تفاهم‌نامه همکاری جهت حفر برای نصب داکت، ساب‌داکت، فیبر نوری و... امضا کردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸
کد خبر: 48764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =