جلسه هماهنگی بین استان‌های پیشتاز، معین و مسئول پهنه غرب تهران با ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در منطقه ۲۱

چهارمین جلسه فصلی ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه ۲۱ با هدف هماهنگی بین استان‌های پیشتاز، معین و مسئول پهنه غرب تهران در این منطقه برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ این جلسه با هدف آموزش و ارتقاء توانمندی و صلاحیت های اساسی، شناخت محورهای اصلی فعالیت استان ها شامل: ارزیابی سریع خسارت، اطفاء حریق، تامین ایمنی، مدیریت شریان های حیاتی، امنیت، امداد و نجات و... برگزار شد.

"محمدرضا پوریافر" شهردار منطقه ۲۱ با حضور در این جلسه و اهمیت شهر تهران به عنوان پایتخت کشور گفت: شهر تهران به دلیل وسیع و بزرگ بودن، هر اتفاق مثبت و منفی که در آن بیفتد تائیر در کل کشور دارد. بنابراین می بایست این هماهنگی بین شهرها برقرار شود تا در مواقع بحران تعامل متقابل صورت پذیرد. همچنین در خصوص شناسایی نقاط امن و اضطراری، آموزش لازم به شهروندان باید داده شود.

گفتنی است در این جلسه مخاطرات منطقه ۲۱، نواحی و محلات، ساخت وساز های منطقه، گسل های شهرتهران و نزدیکی و دوری آن ها به منطقه، راه های اضطرای و شبکه های حمل ونقل، موقعیت مکانی پد بالگردها و ایستگاه های آتش نشانی و اورژانس ها مورد بررسی و شناسایی قرار گرفت.

شایان ذکر است؛ این جلسه با حضور شهردار منطقه، معاون عملیات مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شهرداری تهران، مدیر کل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل استان های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و معاونین و شهرداران نواحی، گروه دوام و نمایندگان سازمان های آب، برق، گاز، اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی حضور داشتند.

انتهای پیام/

۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 48784

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =