تملک بیش از ۷۲ هزار مترمربع مسیر احداث بزرگراه دوگاز در منطقه ۲۱ تهران

رئیس اداره املاک شهرداری منطقه ۲۱ از تملک بیش از ۷۲ هزار مترمربع در مسیر احداث بزرگراه دوگاز خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ " میلاد حاتمی" درباره اقداماتی که در سال گذشته در اداره املاک انجام شده، اظهار کرد: تملک بیش از ۷۲ هزار مترمربع عرصه واقع در مسیر احداث بزرگراه دوگاز، که بدون هزینه و پرداخت اضافی برای شهرداری تهران، تملکش در حال انجام است. با استفاده از ظرفیت های شهرداری و از طریق کمیسیون ماده ۵ قرار است بارگذاری روی باقیمانده عرصه انجام شود و این آزادراه که از بزرگراه شهید لشگری تا آزادراه تهران – کرج ادامه مسیر پیدا کرده و ساخته می شود.

رئیس اداره املاک شهرداری منطقه ۲۱ در ادامه از پیگیری و ساماندهی مراکز انتفاعی خبر داد و گفت: موضوع دیگری که اداره املاک در حال پیگیری آنهاست، ساماندهی مراکز انتفاعی است که در یک سال گذشته بیشتر قوت گرفته، بررسی و شناسایی شدند. آن دسته که قرارداد داشتند مورد بررسی مجدد قرار گرفتند و آن دسته که قرارداد نداشتند، با بروزرسانی کارشناسی ها، مزایده برگزار شد و با بهره بردار قرارداد بسته شد و ساماندهی انجام شد.

حاتمی در ادامه در خصوص ساماندهی گذرها بیان کرد: در یک سال گذشته ۵ مورد از گذرهایی که‌ در تصرف املاک صنعتی بوده اند، تعیین تکلیف شده است. اگر نیاز به بسته شدن قرارداد بوده، قراردادی بسته شده و در غیر این صورت گذر آزادسازی و ساماندهی شده است.

وی در پایان یادآور شد: شناسایی و تعیین عوارض املاک نظامی و نهادی و سازمان های دولتی که تا به این لحظه و از یک سال گذشته تاکنون دوازده و شش‌دهم از عوارض شناسایی شده به سازمان املاک اعلام شده است که از طریق سازمان و مراجع ذی صلاح پیگیری شود، تا بتوانیم درآمدزایی برای شهرداری داشته باشیم.

انتهای پیام/

۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 48786

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =