رئیس بیمارستان گاندی از اخطارها خبر داشته است/ شهرداری منطقه ۳ از بیمارستان شکایت کند

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی پنج اخطار و شهرداری منطقه ۳ نیز دو اخطار به بیمارستان گاندی ابلاغ کرده بودند، گفت: رئیس بیمارستان قطعاً از ناایمن بودن ساختمان مطلع بوده است.

مهدی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، در واکنش به اظهار بی‌اطلاعی رئیس بیمارستان گاندی از اخطارهای صادر شده با بیان اینکه منطقه ۳ باید در اسرع وقت علیه بیمارستان گاندی تشکیل پرونده دهد، اظهار کرد: اخطارها به رئیس بیمارستان ابلاغ شده بود و در این شک و تردیدی نیست. سازمان آتش نشانی پنج اخطار و شهرداری منطقه نیز دو اخطار به بیمارستان داده بود.

وی با تأکید بر اینکه رئیس بیمارستان مطلع بوده که ساختمان ناایمن است، یادآور شد: نه سیستم اعلام حریق، نه سیستم اطفاء فعال هیچیک فعال نبوده است. کپسول هم به اندازه کافی در بیمارستان وجود نداشته است. تمام این موارد نشان دهنده اهمال‌کاری است.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورا منطقه ۳ باید در مراجع قضایی از بیمارستان شکایت کند، تصریح کرد: فرآیند رسیدگی به شکایت در مرحله اول اطلاع‌رسانی، سپس قطع انشعاب آب، برق و گاز و درنهایت پلمپ است.

رئیس بیمارستان گاندی از اخطارها خبر داشته است/ شهرداری منطقه ۳ از بیمارستان شکایت کند

بابایی در پاسخ به این پرسش که با توجه به سهم ۲۴ درصدی نمای کامپوزیت از ساختمان های پرخطر پایتخت، آیا برنامه‌ای عاجل برای برخورد با مالکان ساختمان‌ها و تغییر نما وجود دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: تمام ساختمان‌هایی که نمای کامپوزیت داشتند، اخطار دریافت کرده اند، اما مسئله مهم در این حوزه تشکیل پرونده قضایی است.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مناطق ۲۲ گانه باید علیه ساختمان‌های ناایمن پرونده تشکیل دهند، یادآور شد: برای مثال می‌توان به صورت موضوعی و با قید اولویت با محوریت استفاده از نمای کامپوزیت، علیه ساختمان‌های ناایمن پرونده قضایی تشکیل داد؛ چراکه تا روزی که تشکیل پرونده صورت نگیرد امیدی به اتفاق خاصی نیست.

وی اضافه کرد: ساختمان‌های دارای نمای کامپوزیت و یا دیگر ساختمان‌هایی که دچار حادثه می‌شوند، ممکن است در بین ساختمان‌های بحرانی نباشند اما قطعاً جزء ساختمان‌های پرخطر و یا میان‌خطر به شمار می روند؛ کمااینکه کلینیک سینا اطهر که بر اثر انفجار تلفات زیادی را به همراه داشت، جزء ساختمان‌های میان خطر بود.

گفتنی است بیمارستان گاندی ساعت حدود ۱۸:۳۰ روز پنج‌شنبه پنجم بهمن ماه دچار حریق شد که نمای کامپوزیت آن منجر به افزایش حریق شد.

انتهای پیام/

۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 48849

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =