بازار گل محلاتی منتقل می شود

شهر: زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع در ضلع شمالی مجموعه فعلی بازار گل محلاتی که متعلق به وزارت مسکن است به شهرداری واگذار خواهد شد تا بازار گل محلاتی به آن مکان منتقل شود. پیش از انتقال این مجموعه ساخت پارکینگی به وسعت دو هزار متر در اطراف این زمین آغاز شده تا مشکلات ترافیکی این محدوده رفع شود.

رضا عباسی، شهردار منطقه ۱۴ در گفتگو با شهر گفت: پس از ایجاد مشکلاتی درباره  بحث پارکینگ و ایجاد ترافیک در محدوده بازار گل محلاتی ایجاد و همچنین تنگ شدن عرصه برای افراد فعال و صاحبان سرمایه در این بازار، شهرداری منطقه  در دوره جدید تعارضات بین این مجموعه و مجموعه تعاونی هیات مدیره بازار گل را تبدیل به تفاهم کرده وتصمیم گرفته شد که این بازار به مکانی نزدیک ضلع شمال مجموعه فعلی منتقل شود.

او با بیان اینکه طبق قانون همه نهادها و مجموعه ها می توانند زمین هایی که به صورت باغ است را در اختیار شهرداری ها قرار دهند تا  شهرداری ها در آن راستا از آن استفاده کنند، افزود: زمینی با مساحت حدود هفت هزار متر مربع که متعلق به شورای عالی شهرسازی وزارت مسکن است برای این انتقال در نظر گرفته شده و چون پرورش گل و بازار گل در همین راستاست و تغییر کاربری محسوب نمی شود می توان این زمین را در اختیار بازار گل قرار داد.

عباسی با بیان اینکه در اطراف این زمین؛ دادگاه خانواده، دانشگاه آزاد، بازار گل و شهرداری قرار دارند، ادامه داد: برای ساماندهی و حل مشکلات ترافیکی در این محدوده ساخت پارکینگی دو هزار متری آغاز  و در ادامه آن جابجایی بازار گل انجام می شود که با استقبال هیات مدیره بازار گل روبرو شده است.

شهردار منطقه ۱۴ در خاتمه با اشاره به جلساتی که در این زمینه با متولیان بازار گل محلاتی برگزار شده و پیگیری این انتقال توسط شهرداری منطقه و سازمان بوستان ها و فضای سبز، یادآور شد: برای اجرای عملیات انتقال باید در ابتدا واگذاری زمین به صورت قطعی انجام شود. از آنجا که توافقات و تعاملات فی مابین نیاز به یک سری توافقات مالی دارد و هماهنگی سازمان های مختلف در این زمینه باید انجام شود، انتقال بازارگل نیاز به زمان بیشتری دارد.

خبرنگار: علی سی پی

۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =