لزوم به رسمیت شناختن خانواده‌ها در رفع مشکلات شهر

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران درنشست زندگی در کلانشهر تهران و مسئله زیست اخلاقی بر لزوم به رسمیت شناختن خانواده‌ها در رفع مشکلات شهر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، نشست چهارم از سلسله نشست های شهراندیش با عنوان زندگی در کلانشهر تهران و مسئله زیست اخلاقی در -سه شنبه مورخ ۳ بهمن ماه ۱۴۰۲- برگزار شد.

در این نشست مریم اردبیلی، مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با اشاره به رویارویی افراد در مواجهه با چالش ها و اتفاقات پیش بینی نشده زندگی گفت: با توجه به ویژگی‌هایی که درون انسان‌ها، مجموعه‌ها، سازمان‌ها و جوامع وجود دارد این امکان وجود دارد که بعد از هر بار مواجهه با چالش‌ها، اتفاقات پیش‌بینی نشده و فاجعه بار به موجودی قوی‌تر و کامل تر تبدیل ‌شوند. همانطور که در نگاه تربیتی و دینی ما نیزهمین گونه است و به همه اتفاقات معنا می‌بخشد هدف از رویارویی افراد در مواجه با مشکلات و چالش‌ها ایجاد صدمه و فروشکستن نیست بلکه قوی تر شدن و قدم گذاشتن در مسیر تعالی خواهد بود.

مدیر کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با بیان اینکه لازم است حاکمیت اتمسفری را فراهم کند تا اخلاقیات به شکل فطری شکل بگیرند؛ گفت: اغلب اوقات قصد داریم برای توسعه ارزش و بازیابی اخلاق دست به کار حاکمیتی بزنیم در حالی که در واقع زمینه‌ها و اتمسفرهای شکل گیری تنوع و تکثر اصیل و واقعی و مردمی را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با اشاره به طرح زیربنایی مدرنیسم با شعار «هرچه بزرگتربهتر، هرچه بیشتر بهتر» گفت: تا کنون بیشتر تلاش‌ها بر این محور بوده که تهران بزرگتر از قبل شود. ما یک مدیریت کلان هستیم خودمان هم هرروز بزرگ تر می‌شویم و شهر را نیز همراه خودمان بزرگ‌تر می کنیم. در واقع شاید با ساخت یک بزرگراه و غیره مشکلی را رفع کنیم اما واقعیت این است که ما مشکل را بازتولید می‌کنیم و این مسئله هم تضاد را برایمان ایجاد می‌کند.

اردبیلی ادامه داد: در این مورد مسئله تضاد را تنها می‌توان در میانه و با یک روش حل کرد. باید تعدادی شبکه از مدول‌های میانی تقویت شوند که با تقویت آن‌ها بر کلانی شهر و حجم مشکلات افزوده نشود بلکه خود راهکار مسئله باشد. حال اینکه مدول‌های میانی مواردی از قبیل محله‌ها، هویت های جدید اجتماع محور در مجتمع‌ها، آپارتمان ها و.. را در بر می‌گیرند.

وی‌ گفت: اگر تمام گروه های میانی شهر روی دایره ریخته شوند، مشاهده خواهیم کرد که تمام گروه‌های میانی موجود در جامعه، گروه های میانی مرسوم و رسمیت دار هستند. مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران بیان داشت: خانواده تنها گروه میانی است که شاملیت کامل را دارد و همه به یک شکل اتصال خانوادگی را دارند. باید به سمتی گام برداریم که نهادهای خانواده محور که ظرفیت زنانه برای حل این مسئله را به خوبی فعال می‌کنند را رسمیت، قدرت و اعتبار ببخشیم.

اردبیلی با اشاره به لزوم به رسمیت شناختن خانواده‌ها در رفع مشکلات شهری گفت: باید کمک کنیم تا خانواده‌ها عاملیتشان را در شهر بازیابی کنند و بتوانند اتفاقات خوبی را رقم بزنند و خودشان هم احیا و زنده شود. قاعدتا نمی‌توانیم به گذشته بازگردیم بلکه باید در فکر راهکارهایی باشیم که در همین شهر نیمه مدرن و با همین شهروندان شبکه میانی را فعال کرد.

انتهای پیام/

۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳
کد خبر: 48922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =