امسال کدام تقاطع‌های غیرهمسطح به بهره‌برداری رسیده است + جزییات

پایتخت در سال جاری تا به امروز شاهد افتتاح ۹ تقاطع غیر همسطح بوده که بهره برداری از این پروژه‌ها باعث کوتاه شدن مسیر تردد شهروندان شده است.

به گزارش خبرنگار شهر؛ تقاطع غیرهمسطح محل برخورد دو یا چند راه ارتباطی است وقتی هریک از این راه‌های ارتباطی در ارتفاع‌های مختلفی از سطح زمین ساخته شده باشند، به‌طوری که عبور و مرور یکدیگر را مختل نکنند. در برابر این نوع تقاطع، تقاطع غیرهمسطح قرار دارد. استفاده از تقاطع‌های ناهمسطح یکی از راهکارهای مؤثر برای روانی عبور و مرور است و از مباحث مورد توجه در مدیریت شهری و مهندسی عمران است.

شهرداری تهران وعده بهره برداری از ۱۸ تقاطع غیر همسطح را در طول سال جاری به شهروندان داده بود و تا امروز _پنجشنبه ۱۲ بهمن‌ماه_ ۸ تقاطع به بهره برداری رسیده است؛ مابقی این تقاطعات بنا به گفته هادی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

بنابر گزارش معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، تاکنون تقاطع غیر همسطح بلوار شقایق به خیابان ایثارگران(اسپیناس)، تقاطع غیر همسطح ابوذر، تقاطع غیر همسطح خیابان گلها با بزرگراه شهید همدانی، زیرگذر تقاطع بلوار کوهک با بزرگراه شهید همدانی، پل مختاری، تقاطع غیر همسطح آیت الله سعیدی، احداث تقاطع غیر همسطح موسوم به R۱۲ و دور برگردان غیر همسطح غرب به غرب بزرگراه ارتش در شرق بلوار نیروی زمینی(B۹) به بهره برداری رسیده است. روز گذشته هم نهمین تقاطع یعنی تقاطع زین‌الدین-باقری به بهره برداری رسید.

شایان ذکر است که مدیریت ششم شهری تاکنون ۱۹ تقاطع غیر همسطح را افتتاح کرده است.

انتهای پیام/

۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 49022

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =