۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 4911

گفتگوی شهر با مدیرعامل نوسازی درباره جزییات ساخت میدانگاه های دریافت، تاجری، خورشید و بریانک

ردیف بودجه ساخت میدانگاه ها افزایش می یابد

تجهیز و بهره برداری از فضاهای سرپوشیده ورزشی و فرهنگی میدانگاه امیرکبیر به بخش خصوصی واگذار می شود
ردیف بودجه ساخت میدانگاه ها افزایش می یابد

مدیرعامل سازمان نوسازی درباره ساخت میدانگاه های شهر تهران و جزییات این پروژه ها توضیحاتی ارائه کرد. او همچنین از مشارکت بخش خصوصی برای تجهیز و بهره برداری از فضاهای ورزشی و فرهنگی میدانگاه امیرکبیر خبر داد.

کاوه حاجی علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره ساخت میدانگاه های شهر تهران با بیان اینکه از سال گذشته ساخت پنج میدانگاه شهری را در برنامه داشتیم که اقدامات طراحی و اجرای آن آغاز شد، گفت: عملیات اجرایی میدانگاه امیرکبیر در محله شکوفه در منطقه ۱۴ به عنوان اولین نمونه در آبان ماه سال گذشته شروع و در ابتدای شهریور امسال به بهره برداری رسید.

او افزود: در ادامه این موضوع در حال حاضر میدانگاه خورشید در محله شیخ صدوق در منطقه ۲۰ در حال اجرا است که در یک فضای حدودا ۶۵۰۰ متر مربعی بین برج طغرل و آستان شیخ صدوق قرار دارد و امیدواریم تا پایان آذرماه عملیات اجرای آن به پایان برسد.

حاجی علی اکبری ادامه داد: میدانگاه بریانک در محله ای با همین نام در منطقه ۱۰ با مساحتی حدود ۱۰هزار متر مربع که بین خیابان های بریانک و قزوین و بزرگراه شهید نواب صفوی واقع شده، دیگر میدانگاهی است که ساخت آن  دردست اقدام است و عملیات اجرایی آن از حدود دو شروع شده و حداکثر تا پایان خرداد سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به میدانگاه تاجری در منطقه ۱۴، اضافه کرد: این میدانگاه در محله صاحب الزمان منطقه ۱۴ قرار دارد که ۶۵۰۰ متر مربع مساحت دارد و در فضای میانی آرامستانهای ارامنه در دولاب قدیم واقع شده است و هفته آینده مناقصه انتخاب پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی آن برگزار و تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

او با بیان اینکه میدانگاه دریافت در محله دریافت منطقه ۱۸ مساحتی به حدود ۱۰هزار متر مربع دارد  که در مرحله تهیه نقشه های فاز دو قرار دارد و امیدواریم پس از آماده شدن مدارک و نقشه های اجرایی مناقصه  انتخاب پیمانکار را بتوان انجام داد، عنوان کرد: به غیر از پروژه خورشید که به دلیل مجاورت با برج طغرل که یک میراث ملی ثبت شده است، هیچ گونه ساخت و سازی در این میدانگاه انجام نمی شود، در بقیه میدانگاه ها به جز فضای باز شهری که فعالیت اصلی فضا برای ایجاد امکان تعامل اجتماعی است، مجموعه ای از خدمات پشتیبان سکونت که در محلات مجاور مورد نیاز است و مطالبه ساکنان محله بوده نیز پیش بینی شده است؛ خدماتی از جمله سالن های ورزشی، فضاهای فرهنگی، قرائت خانه و کتابخانه.

حاجی علی اکبری درباره وضعیت استفاده از سالن های ورزشی میدانگاه امیرکبیر با بیان اینکه این فضاها کامل شده و بعد از آن میدانگاه به افتتاح رسید، یادآور شد: درباره میدانگاه امیر کبیر برنامه این بود که تجهیز و بهره برداری از فضاهای سرپوشیده مثل کتابخانه و فضای ورزشی به بخش خصوصی واگذار شود. در حال حاضر نیز در حال تهیه فراخوان بهره برداری آن هستیم که به زودی از طریق فراخوان عمومی بهره بردار جذب می شود تا امکان استفاده از فضا فراهم شود، ولی به لحاظ عملیات ساختمانی همان روز افتتاح، ساختمانها کامل شده بودند. برای استفاده از فضای ورزشی باید مجموعه ای از تجهیزات در آن قرار بگیرد که باید با مشارکت بخش خصوصی این کار انجام شود.

او با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ به طور مشخص یک ردیف اعتباری از طرف شورای اسلامی شهر تهران برای ساخت پنج میدانگاه ذکر شده پیش بینی شده، توضیح داد: اعتبار پیش بینی شده حدود ۲۵ میلیارد تومان است که البته این رقم پایین تر از اعتبار مورد نیاز است، بنابراین تلاش می کنیم از طریق جابجایی اعتبارات بین ردیف ها یا احتمالا در صورت ارائه متمم بودجه، از طریق افزایش آن در متمم بودجه این ردیف را افزایش دهیم.

خبرنگار: علی سی پی

۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 4911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =