مجتمع های وصال منطقه ۱۹ صاحب غرفه بازیافت شدند

ساکنین مجتمع‌های مسکونی واقع در شهرک وصال ناحیه یک منطقه ۱۹ در راستای ترویج مدیریت پسماند و تفکیک پسماند از مبداء صاحب غرفه بازیافت در میدان وصال جنب خیابان نیلوفر شدند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی نایبی معاون خدمات شهری و محیط زیست با اشاره به فقدان غرفه بازیافت در این شهرک و ضرورت راه اندازی آن گفت: در راستای مدیریت پسماند، فرهنگ سازی تفکیک زباله تر و خشک و تسهیل دسترسی ساکنین به محل جمع آوری پسماندهای خشک این غرفه از محله بهمنیار که فاقد کارکرد بود جمع آوری و به این محدوده منتقل شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: پیش از این کارشناسان اداره مدیریت پسماند نسبت به آموزش های چهره به چهره در خصوص ضرورت کاهش حجم زباله ها، اهمیت تفکیک پسماند های خشک و تر و انواع پسماند های خشک به ساکنین آموزش های لازم را ارائه کردند.

وی تلاش برای کاهش تولید پسماند، استفاده مجدد از پسماند، فشرده سازی، کم حجم سازی پسماند، دفع اصولی و همگن با محیط زیست را از جمله اهداف مهم ترویج مدیریت پسماند برشمرد و خاطر نشان کرد: به اندازه مصرف کردن، تهیه اجناس بادوام و با بسته بندی قابل بازیافت، استفاده از ظروف چند بار مصرف گیاهی به جای ظرف یکبار مصرف، استفاده از سبد یا ساک های پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی از جمله عناوین آموزشی است که توسط آموزشگران به منظور رعایت کاهش تولید پسماند به ساکنین ارائه شده است.

به گفته این مسئول منطقه ۱۹ مجهز به ۲۲ غرف بازیافت جمع آوری پسماند در معابر پرتردد و بوستان ها است که همه روزه بجز ایام تعطیل از ساعت ۸ لغایت ۱۶ فعال است که در آنها توزیع بروشور، کم حجم کردن پسماند ها و آگاهی رساندن به مراجعین در خصوص پسماند خانگی و مدیریت آن انجام می شود.

انتهای پیام /

۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
کد خبر: 49157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =