گرامیداشت هفته ملی سالمندان در منطقه ۳

همزمان با روز جهانی و هفته ملی سالمند ویژه برنامه هایی به منظور ارتقاء سطح سلامت روان سالمندان به ویژه در دوره شیوع ویروس کرونا از سوی اداره سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه اجرایی می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه ضمن تبریک این هفته به تمامی سالمندان ساکن در محلات گفت: برنامه بزرگداشت مقام سالمندان که هر ساله به مناسبت روز جهانی سالمند از هفتم الی سیزدهم مهر ماه برگزار می شود فرصتی برای تکریم جایگاه آنان، حساس سازی عمومی جامعه، شناسایی ظرفیت های اجتماعی حمایت طلبی در خصوص نیازها و مطالبات سالمندان و خانواده آنهاست.

کمالی نسب با اشاره به شیوع ویروس کرونا و پیامدهای اجتماعی و مرتبط با سلامت گفت: در این بین سالمندان به عنوان یکی از گروه های پرخطر در ابتلا به این ویروس هستند موضوعی که ذهن همه آنها  را درگیر کرده و بسیاری از سالمندان  مدتهاست خود را خانه قرنطینه کرده اند.

معاون شهردار منطقه ۳ با اشاره به اینکه با توجه به شرایط حال حاضر اغلب این ویژه برنامه های این هفته به صورت  غیر حضوری برگزار می شود افزود: برگزاری و شرکت اعضای کانون های سالمندان و سایر شهروندان در وبینار های تخصصی و کلاس های آموزشی مجازی با موضوعاتی همچون آلزایمر، ارتقا سلامت مراقبین سالمندان، بازی و فعالیت های شناختی، ورزش و تحرک و مواجه با بیماری کرونا از جمله محورهای این دوره های آموزشی که با همکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران و خانه های سلامت محلات ۱۲ گانه این منطقه اجرایی می شود.

او در ادامه افزود : مشق خاطرات کرونایی سالمندان شامل جمع آوری خاطرات سالمندان بالای ۶۰ سال در دوران نقاهت بیماری کرونا، توزیع و انتشار کلیپ «اگر از من می شنوی »_ شامل تجربیات سالمندان _  در فضای مجازی و بین اعضای کانون سالمندان از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این هفته می باشد.

کمالی نسب همچنین به  اجرای طرح سلامتیار شامل تهیه و توزیع  بسته های بهداشتی، حمایتی شامل ماسک، محلول ضد عفونی سطوح و دست ها ویژه اعضای کانون سالمندان سطح محله با استفاده از ظرفیت محلات اشاره کرد و افزود:قدردانی از دبیران محله ای کانون سالمندان و اطلاع رسانی بنرهای اطلاع رسانی«روز جهانی و هفته ملی سالمند»  از دیگر برنامه های پیش بینی شده هفته ی پیش رو می باشد.

او اجرای پروژه پیشگیری از سالمند آزاری را از دیگر اقدامات پیش بینی شده این هفته برای حمایت از سلامت روحی و جسمی سالمندان عنوان کرد.        

۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
کد خبر: 4921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =