افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلو واتی در منطقه ۲۱

شهردار منطقه ۲۱ از افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلو واتی در منطقه ۲۱ و تولید سالانه ۱۵ هزار کیلووات ساعت برق، کاهش گاز Co۲ به میزان ۱۱ تن و صرفه جویی آب به میزان ۳ هزار و ۳۰۰ لیتر در سال خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ "محمدرضا پوریافر" در آیین افتتاحیه نیروگاه خورشیدی ساختمان شماره ۲ این منطقه، ضرورت توجه به منابع تجدید پذیر را بیان کرد و گفت: هدف از نصب و راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی، تولید برق مصرفی دستگاه های اجرایی از منابع تجدیدپذیر است.

وی در ادامه بیان کرد: انرژی خورشیدی به عنوان منبع پاک و تجدیدپذیر، یکی از بهترین و در دسترس ترین منابع انرژی در آینده است و از آنجایی که روزهای آفتابی زیادی را در کشور روبرو هستیم. جزء بهترین کشورهای جهان برای تولید انرژی خورشیدی هستیم.

پوریافر اظهار کرد: با توجه به کاهش ذخایر سوخت های فسیلی در جهان و به واسطه پایان پذیر بودن این ذخایر و مصرف بی رویه آن، شاهد افزایش دمای کره زمین هستیم که بخش عمده این افزایش به سبب استفاده از سوخت های فسیلی است.

وی توجه به استفاده از منابع تجدیدپذیر را در سال های اخیر، کاهش هزینه برق مصرفی، استفاده از منابع تجدیدپذیر و کاهش میزان گازهای گلخانه ای، استفاده از منابع انرژی قابل اطمینان، کاهش مصرف آب در تولید برق صنعتی، کاهش آلودگی هوا، دستیابی به کاهش مصرف انرژی سالانه به میزان ۱۰ درصد، حرکت در راستای توسعه پایدار شهری دانست.

شهردار منطقه ۲۱ گفت: با توجه به اینکه میزان ساعات آفتابی در طول سال در محدوده منطقه، برابر با ۲ هزار و ۴۹۶ ساعت است، احداث نیروگاه خورشیدی و استفاده از آن در مصرف برق ساختمان مذکور قابل توجیه است.

وی اعلام کرد: اولین نیروگاه منطقه به ظرفیت ۵ کیلووات در ساختمان ناحیه ۳ منطقه ۲۱ در سال ۱۳۹۴ احداث شد و درحال بهره برداری است. دومین نیروگاه با ظرفیت ۱۰ کیلووات، با هزینه احداث ۳۷۰ میلیون تومان که در برگیرنده ۲۲ پنل ۴۵۵ وات برند Longi و اینوتر دارای نمایشگر  برند Goodwe است، در بام ساختمان شماره ۲ احداث و امروز به بهره برداری رسید.

پوریافر فعالیت این نیروگاه که را به صرفه و صلاح منطقه بیان کرد و گفت: این نیروگاه می تواند سالیانه حدود ۱۵ هزار کیلووات ساعت برق تولید کند که سبب کاهش گاز Co۲  به میزان ۱۱ تن در سال می شود. همچنین سبب صرفه جویی آب به میزان ۳ هزار و ۳۰۰  لیتر در سال و معادل کاشت ۵۶ اصله درخت با عمر متوسط ۱۰ سال است.

 وی از پیش بینی اقدامات شهرداری منطقه ۲۱ در حوزه توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر در سال ۱۴۰۳، احداث نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۵۰ کیلووات در بوستان نرگس و        احداث نیروگاه هیبریدی (بادی - خورشیدی) در بوستان حضرت خدیجه به عنوان اولین نیروگاه هیبریدی در مناطق ۲۲ گانه بیان کرد.

این پروژه به صورت آنلاین و همزمان با پروژه های زیست محیطی مناطق ۹ و ۱۸ افتتاح شد.

انتهای پیام/

۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 49307

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =