تغییر مصادیق گلایه مندی شهروندان همت جمعی می طلبد

رییس مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران گفت: تغییر مصادیق گلایه مندی شهروندان در اثر حل ریشه ای مشکلات و اهتمام جمعی اتفاق می افتد.

به گزارش شهر به نقل از اداره اطلاع رسانی مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران ۱۸۸۸، سید مجتبی موسوی معاف رییس این مرکز در جلسه ارتباط مستقیم با شهرداران مناطق ۶ و۱۷ گفت: ثابت ماندن مصادیق گلایه مندی شهروندان در برخی مناطق نشانه وجود مشکلات ریشه دار و مرتفع نشدن آنهاست که با گذشت زمان ممکن است به نارضایتی و بی اعتمادی تبدیل شود.
او تاکید کرد: از شهرداران مناطق  انتظار میرود با تشکیل کارگروههای تخصصی و بررسی های ویژه دلایل ثابت بودن برخی مصادیق گله مندی را مشخص نموده و برای رفع این دلایل برنامه ریزی مدون داشته باشند.
رییس مرکز نظارت همگانی ۱۸۸۸ تصریح کرد: در برخی موارد تکرار گلایه مندی پایدار به دلیل وجود مشکلات ریشه ای است که حل آن کمک حوزه های بالادستی را می طلبد انعکاس این موضوعات توسط شهرداران مناطق و  ارائه آن در گزارشهای فصلی مرکز ۱۸۸۸ به شهردار محترم تهران، منجر به تصمیم گیری جهت حل مسائل ومشکلات خواهد شد.
موسوی معاف با اشاره به تغییر مصادیق گلایه مندی شهروندان از ابتدای تاسیس مرکز ۱۸۸۸ تا کنون گفت: با تلاشهای صورت گرفته و همت جمعی در شهرداری تهران، مصادیق گلایه مندی شهروندان از موضوعات نگهداشتی به سمت موضوعات حمل ونقلی و اجتماعی فرهنگی سوق پیدا کرده و این تغییر مطالبات از یک سو اصلاح فرآیندها و از سوی دیگر ارتقای سطح توقعات عمومی را نشان می دهد که مدیریت شهری باید هم راستا با این ارتقا، خدمات خود را متناسب نماید.
بر اساس این گزارش، رییس مرکز نظارت همگانی ۱۸۸۸ همچنین در مورد مهمترین موضوعات منعکس شده مناطق ۶ و ۱۷ توسط شهروندان به ۱۸۸۸  در ۶ ماهه ابتدای سال جاری گفت: در منطقه ۶ ابهام و گلایه شهروندان از احداث مسیر دوچرخه در سطح منطقه، ابهام در مورد طرح کاپ ‌(کاهش پسماند) و ضرورت اطلاع‌رسانی بیشتر به شهروندان و تعیین جای پارک خودرو به صورت اُریب در خیابان های پرتردد و کم عرض و در منطقه ۱۷ نرخ مصوب پارکینگ طبقاتی منطقه ۱۷ وگلایه شهروندان از مبلغ اشتراک دوره ای، ابهام شهروندان درباره ایجاد مسیر دوچرخه در خیابان متین و آلودگی صوتی ناشی از شهربازی پارک صبا و گزارش شهروندان از مزاحمت زمین چمن مصنوعی شهید مایلی از موضوعات مهم طرح شده  بوده است.
تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ نیز در این جلسه  با اشاره به سیاست های کلی شهرداری تهران مبنی بر ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه تاکید کرد: شهرداری منطقه ۶ با توجه به این سیاست اقدام به راه اندازی مسیر ویژه دوچرخه سواری نموده و تلاش میکند اطلاع رسانی های مکفی برای برطرف کردن ابهامات موجود را نیز انجام دهد.
او افزود: در خصوص طرح کاپ نیز این منطقه بعنوان یکی از مناطق پایلوت اقدامات موثری انجام داده که جمع آوری کلیه مخازن زباله وجایگزینی آنها با فلاورباکس، تحویل مخازن مخصوص به منازل از اهم این اقدامات است اما بعضا شاهد برخی ناهماهنگی ها و عدم همکاری برخی از شهروندان در این طرح هستیم که با اطلاع رسانی های بیشتر و فرهنگ سازی امیدواریم این موارد رفع شود.
شهردار منطقه ۶ همچنین از برگزاری جلسات هماهنگی با فرماندهی  پلیس راهور در خصوص برطرف شدن موضوعات ترافیکی در منطقه ۶ به ویژه محدوده میدان اسدآبادی خبر داد.
محمود کلهری شهردارمنطقه ۱۷ نیز در این جلسه به تغییر بهره بردار پارکینگ طبقاتی این منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییرات صورت گرفته انتظار می رود مشکلات موجود بسرعت برطرف شده و شهروندان بتوانند از خدمات این پارکنیگ استفاده نمایند.
او احداث ۱۷ کیلومتر مسیر پیوسته و هدفدار ویژه دوچرخه  را از برنامه های سال ۹۹ این منطقه برشمرد و تاکید کرد: برای احداث مسیر ویژه دوچرخه سواری باید شاخصه هایی از قبیل منتهی شدن به ایستگاههای مترو و بی آر تی، منتهی شدن به مرکز شهر و ... در نظر گرفته شود و نارضایتی های موجود اغلب از سوی کامیون دارهایی طرح می شود که با احداث این خطوط امکان پارک خودروهای خود در حاشیه خیابان را ندارند و طبعاً در این خصوص ترجیح منفعت عمومی شهروندان بر نفع شخصی در اولویت قرار دارد.
شهردار منطقه ۱۷ همچنین در مورد نارضایتی های موجود از آلودگی صوتی زمین بازی شهید مایلی با اشاره به سرانه پایین این منطقه در حوزه امکانات ورزش و رایزنی های متعدد برای احداث این فضای ورزشی گفت: این زمین ورزشی به صورت رایگان در اختیار شهروندان منطقه قرار گرفته که طبیعتا استقبال زیادی از آن شده و با تدوین برنامه زمانبندی مناسب برای کاهش اعتراض های موجود اقدام خواهیم کرد.
بر اساس این گزارش در این جلسه ارتباط مستقیم ۸۶ شهروند با شهردار منطقه ۶ و ۹۰ شهروند با شهردار منطقه ۱۷ بصورت تلفنی گفتگوکردند که موضوعات شهرسازی (ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری) و ترافیکی (درخواست نصب علائم و تابلو) در منطقه ۶ و مطالبات پیمانکاران، سدمعبر، ساخت و سازهای غیر مجاز و آسفالت در منطقه ۱۷ از مهمترین موضوعات طرح شده توسط شهروندان بود.  

۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 4939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =