پوشش دهی ۵۱۴ هزار نفری تصفیه‌خانه‌های در حال ساخت منطقه ۲۲

شهردار منطقه ۲۲ از آغاز عملیات اجرایی ساخت چهار تصفیه خانه در نقاط مختلف این منطقه با همکاری وزارت نیرو و شرکت آبفا شهر تهران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، مسعود نصرتی با تاکید بر سرعت بخشی در ساخت تصفیه خانه های فاضلاب گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقدمات لازم جهت ساخت چهار تصفیه خانه در چهار نقطه منطقه ۲۲ از جمله خرگوش دره، دستواره، غرب دریاچه شهدای خلیج فارس و وردآورد در مجموع با پوشش دهی جمعیتی ۵۱۴ هزار نفری و مساحتی بالغ بر ۱۳/۸ هکتار در حال انجام است.

نصرتی یادآور شد: از ماه‌های گذشته مراحل واگذاری زمین همراه با مجوز دیوارکشی به شرکت و فاضلاب شهر تهران جهت تسریع در روند اجرایی ساخت تصفیه خانه خرگوش دره در منطقه ۲۲ آغاز شده است.

وی افزود: تصفیه خانه خرگوش دره با مساحت ۳/۳ هکتاری(۳۳هزار مترمربع)  و با پوشش دهی جمعیتی ۶۰ هزار نفری در اراضی ملی پارک جنگلی چیتگر در شمال حریم مترو تهران – کرج، دستواره در زمینی به مساحت ۶ هکتار و پوشش جمعیتی ۲۵۶ هزار نفر، غرب دریاچه شهدای خلیج فارس با مساحت ۳ هکتار و با پوشش دهی ۱۳۹ هزار نفری و تصفیه خانه وردآورد با مساحت ۱/۵ هکتار و با پوشش دهی ۵۹ هزار نفری در این منطقه اجرایی خواهد شد.

تکلیفی مجری طرح فاضلاب منطقه ۲۲ نیز اظهار کرد: از خط 233 کیلومتری انتقال فاضلاب این منطقه تا به امروز ۹۰ کیلومتر آن اجرا و ۱۰۰ کیلومتر دیگر آن نیز در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد و در صورتی که مجوزها جهت حفاری و اسناد لازم در این خصوص به سرعت اخذ شود و به موازات آن ساخت تصفیه خانه ها تا ۲ الی ۳ سال دیگر اجرایی خواهد شد.

وی خبر داد: تصفیه خانه اضطراری لوپ کاشان در مساحتی بالغ بر ۶ هزار و ۸۸۰مترمربع تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 49460

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =