هدف‌گذاری شهرداری تهران برای تشکیل کارگروه‌‎های زنان و خانواده در محلات

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران از هدف‌گذاری مدیریت شهری برای توسعه مشارکت محله‌محور به عنوان زمینه شکل‌گیری و تقویت کارگروه‌های زنان در محلات خبر داد.

مریم اردبیلی مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با تأکید بر اینکه ایده‌های متخب رویداد «ریحان‌شهر» در فرآیند راهبری و تسهیل‌گری قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: برخی از این طرح و ایده‌ها توسط متقاضیان و با کمک اساتید راهنما و ناظران علمی پروژه‌ها، اصلاح و اجرایی شده است. تعدادی از مجریان رویدادهای گذشته، در حال حاضر تسهیلگر و راهبر پروژه‌های یک منطقه شده‌اند و برای پروژه‌ها و ایده‌های مشترک، میز کار تخصصی تشکیل داده‌اند تا در قالب انتقال تجارب، متقاضیان به اصلاح و توسعه طرح‌های پیشنهادی بپردازند.

مدیر کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در خصوص نحوه استفاده از تجربیات افراد منتخب، گفت: تجربه افراد منتخب برای ما دارای اهمیت زیادی است؛ بنابراین از ظرفیت افراد منتخب در جلسات مختلف انتقال تجارب، بهره‌مند می‌شویم. همچنین در نظر داریم تا از محتوای آموزشی، مستندات اجرایی و فرآیند کاری آن‌ها در قالب یک کتاب کار استفاده کرده و این کتاب را در اختیار گروه‌های جدید و فعالان و کنشگران بالقوه قرار دهیم.

وی با اعلام اینکه این افراد از مشاوره‌های علمی و تخصصی برای توسعه فعالیت‌شان به صورت مستمر استفاده می‌کنند و از ظرفیت، تخصص و توانمندی آنها در پیشبرد برنامه‌های مختلف شامل جشنواره‌ها، رویدادها، اختصاص فضای اشتراکی استفاده می‌شود.

اردبیلی در پایان با تاکید بر اینکه قصد داریم تا با تشکیل میزهای تخصصی کار برای پروژه‌های ویژه، تیم‌سازی برای طرح‌های مشترک، برگزاری نشست‌های تخصصی با مجریان و نهادهای دولتی و مردمی نسبت به توسعه فعالیت گروه‌ها و همچنین توسعه مشارکت محله‌محور اقدام کنیم، بیان کرد: این مهم سبب کشف استعدادهای مشارک محور در محلات خواهد شد که در نهایت منجر به شکل‌گیری و تقویت کارگروه های زنان و خانواده در محلات می‌شود.

انتهای پیام/

۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 49658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =