اخطار به تاورکرین‌های ناایمن غرب تهران/ ۱۸۹ تاورکرین فعال و غیرفعال در قطب گردشگری پایتخت

معاون شهرسازی و معماری منطقه ۲۲ از اجرای عملیات پایش و ثبت اطلاعات فنی و مکانی تاورکرین‌های ساختمان‌های در حال ساخت منطقه خبر داد و گفت: ۱۴۸ تاورکرین این منطقه دارای گواهی تائیدیه هستند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، محمدعلی نعمت‌زاده گفت: با توجه به اینکه در منطقه ۲۲ حجم ساخت‌وساز نسبت به سایر مناطق شهر تهران قابل توجه است و بخش زیادی از این ساختمان‌ها به شکل بلندمرتبه ساخته و نیازمند تاورکرین است. 

به گفته وی، با همکاری کارشناسان حوزه شهرسازی مستقر در نواحی ششگانه منطقه از پروژه‌های دارای تاورکرین بازدید به عمل آمد و اطلاعات مربوطه در سامانه شهرداری تهران ثبت شد و نسبت به بررسی ایمنی فیزیکی و همچنین مدارک و مستندات گواهینامه ها و اعتبارات تجهیزات اقدام شد .

نعمت‌زاده با اشاره به فعالیت ۱۸۹ تاورکرین در منطقه ۲۲ اظهار داشت: تاورکرین به دو روش مورد تایید مراجع ذیصلاح قرار می گیرند، نخست تجهیزات آن‌ها تا یکسال و دوم اپراتور بصورت شش‌ماهه باید تائیدیه‌های لازم را از شهرداری دریافت و شهرداری نیز نسبت به کنترل تائیدیه‌ها اقدام کند.

وی یادآور شد: از این تعداد تاور موجود در منطقه ۲۲، ۴۱ تاور گواهی تایید نداشته و غیرفعالند. در صورت عدم ارائه ایمنی و استحکام تاورکرین و عدم ارائه تائیدیه اپراتور فعالیت تاورکرین مجاز نخواهد بود و در صورت بهره‌برداری از این گونه تاورکرین‌ها تخلف محسوب شده و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری می شود.

انتهای پیام/

۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 49749

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =