برگزاری دومین  کنگره ۱۰۰۰ شهید منطقه ۱۰  همزمان با ولادت امام زمان (عج)

شهردار منطقه ۱۰، از برگزاری دومین کنگره ۱۰۰۰ شهید منطقه ۱۰ در نیمه شعبان مصادف با میلاد منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ الصنایع» در نشست شورای سیاست گذاری و ستاد اجرایی کنگره شهدای منطقه ۱۰، گفت: تجلیل از مقام شامخ شهیدان بیانگر نهادینه کردن فرهنگ ایثار، شهادت و مایه‌ بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که تأکید می‌فرمایند، بزرگداشت و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا، خود «جهاد» است، بیان کرد: نخستین  کنگره بزرگداشت سرداران و شهدا نیاز به  همگرایی بیشتری از سوی همه نهادها و ارگان ها دارد.

شهردار منطقه ۱۰ تصریح کرد: شهیدان، مردان بزرگ تاریخ و حماسه‌سازان کشورمان محسوب می‌شوند و از این‌رو، رهبر فرزانه انقلاب تأکید دارند که بحث زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدپروران، پدران و مادران،خانواده نزدیک شهدا، معلمان، دوستان و رفقای شهدا نیز جهاد بوده و باید به آن توجه داشت و ما نیز باید در برگزاری این کنگره با دقت و حساسیت بیشتری از همه عزیزان شهدا برای حضورشان دعوت بعمل آوریم.

اخ الصنایع گفت: معظم‌له، یکی از وظایف بزرگ ما را در برهه کنونی، معرفی شناسنامه شهدا برای جوانان و نسل امروز بیان می‌فرمایند و این امر نیازمند حمایت‌های واقعی و عملی در عرصه میدانی است.

وی اظهار کرد: بزرگداشت یاد و خاطره شهدا امروز یک ضرورت جدی و البته وظیفه‌ای همگانی است و همه ما باید در راستای برگزاری باشکوه تر  کنگره سرداران و ۱۰۰شهید به میدان بیاییم و این امر نیازمند برنامه ریزی دقیق تر از سوی اعضای برگزاری ستاد کنگره است.

شهردار منطقه ۱۰ بیان کرد: برگزاری این کنگره باعث ترویج روحیه ایثار و امید در جامعه می شود و برگزاری آن حرکتی به منظور انتقال سیره و منش شهداست و ما یک الگوی راستین و درست را از شهدای انقلاب اسلامی برای نسل جوان و نوجوان رقم می زنیم و قطعا ما باید پل ارتباطی بین نسل امروز با نسل دفاع مقدس باشیم.

اخ الصنایع، بر بستر سازی برگزاری کنگره شهدا با شور و قوی تر از گذشته تأکید کرد و گفت: امیدآفرینی، پیوست اجتماعی و خدمات رسانی، جذب و به کار گیری جوانان به عنوان موتور محرکه کشور، استفاده از ظرفیت رسانه ها و اطلاع رسانی، تولید آثار فاخر فرهنگی و غیره از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

شهردار منطقه ۱۰ بیان کرد: برگزاری کنگره شهدا باید به فرآیندی مستمر و همیشگی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان تبدیل و هیچ‌گاه نباید متوقف شود و این حرکت در جهت رشد و تعالی در جامعه‌ اثرگذار خواهد بود.

گفتنی است، در پایان این جلسه هر یک از رؤسای کمیته های اجرایی به بیان نظرات خود پرداختند و از سوی ریاست کنگره برای هریک از اعضا مسئولیت اجرایی در نظر گرفته شد.

انتهای پیام/

۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 49751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =