آنالیز و اندازه‌گیری منابع آلاینده محیط زیست در منطقه ۹

سنجش و اندازه‌گیری پارامترهای آلاینده هوا، صوت، ذرات و گاز محیطی در راستای استقرار نظام مدیریت محیط زیست ایزو ۱۴۰۰۱ انجام شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹؛ سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه گفت: اندازه گیری آلاینده های زیست محیطی امری لازم و ضروری بوده و یکی از اقدامات مهم نمونه برداری و سنجش به منظور تطابق پارامترهای محیط زیست با استاندارد ملی و بین المللی و ارزیابی عملکرد زیست محیطی سازمان ها در جهت کنترل آنها است.

وی افزود: در همین راستا و با توجه به استقرار نظام مدیریت محیط زیست برمبنای استاندارد جهانی ISO۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ و لزوم پایش و اندازه گیری میزان آلایندگی ایجاد شده در اثر فعالیت های مجموعه شهری و مراکز صنعتی مستقردر غرب شهر تهران، منطقه۹ با همکاری آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به اندازه گیری میزان آلاینده های محیط زیستی اقدام کرده است.

شهردار منطقه۹ عنوان کرد:  این دسته از سنجش ها شامل آنالیز و اندازه گیری دودکش های موتورخانه ساختمان مرکزی، اگزوز خودروهای مستقر در ساختمان اسکان کارگری ناحیه یک، موتوری سنگین و کارگاه عمران و همچنین سنجش پارامترهای صوت محیطی، هوای محیطی، ذرات محیطی و گاز محیطی ساختمان های نواحی و مرکزی می باشد در راستای استقرار نظام مدیریت محیط زیست و با هدف دستیابی به اهداف و بهبود عملکرد محیط زیستی منطقه۹ صورت گرفته است.
مرتضوی در خاتمه با اشاره به اهداف اصلی اجرای نظام مدیریت محیط زیست ایزو۱۴۰۰۱ گفت: نگهداری منابع و بهبود کیفیت محیط و ماشین آلات در اختیار سازمان ها و نهادهای دولتی وانطباق عملی برای دستیابی و حفاظت از حداقل استانداردهای قانونی محیط زیست از جمله اهداف مورد نظر است.

 لازم به ذکر است اندازه گیری منابع آلاینده محیط زیست در راستای استقرار نظام مدیریت محیط زیست ایزو ۱۴۰۰۱ در ساختمانهای نواحی، مرکزی، اسکان کارگری ناحیه یک و موتوری سنگین منطقه۹ انجام شد.

انتهای پیام/

۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
کد خبر: 49801

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =