اجرای دستورالعمل مراقبت اجتماعی محلات با حضور نمایندگان مردم

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با پرداختن به بحث صیانت و مراقبت از محلات گفت: اعضای قرارگاه اجتماعی منطقه، ناحیه و محلات را نمایندگان مردمی تشکیل خواهند داد.

احمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر با اشاره به اینکه مرحله‌ای با عنوان مرحله صیانت و مراقبت از محلات در بحث ساماندهی آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، گفت: در این خصوص دستورالعملی به نام دستورالعمل اجرایی مراقبت اجتماعی محلات صادر کرده‌ایم. در این دستورالعمل شهرداران مناطق، نواحی، معاونین اجتماعی و مدیران آسیب مناطق ۲۲ گانه و محلات مکلف شده‌اند که پس از طرح ساماندهی معتادان متجاهر یا طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان و متکدیان، کارگروه و یا قرارگاهی را در سطح نواحی تشکیل دهند.

او درخصوص اعضای شرکت کننده در این قرارگاه اظهار کرد: نمایندگان مردم از بسیج محلات، هیات‌های مذهبی، گروه‌های فعال مدنی، خیریه‌ها و... انتخاب خواهند شد که در قرارگاه اجتماعی منطقه، ناحیه و محلات شرکت می‌کنند و در بین آنها تقسیم کار انجام می‌شود تا دوباره کودکان به خیابان و معتادان متجاهر به کلونی‌های آسیب باز نگردند.

احمدی صدر در پایان افزود: یکی از طرح‌های اجرایی این قرارگاه، برگزاری موکب‌، جشن و مراسم در مکان‌هایی که در گذشته کلونی آسیب‌های اجتماعی بوده است، می‌باشد تا از تجمع مجدد آسیب‌های اجتماعی در آن مکان‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/

۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷
کد خبر: 49822

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =