کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات با همیاری ظرفیت‌های مردمی

قرارگاه اجتماعی منطقه ۱۴ به منظور پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های آموزش‌محور با استفاده از ظرفیت‌های مردمی تشکیل شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، در این هم اندیشی که با حضور امیر یزدی شهردار، مدیران شهری، نهادهای مختلف از جمله نیروی انتظامی، دادستانی، پلیس راهور، پلیس مبارزه با مواد مخدر همچنین جمعی از گروههای مردمی برگزار شد، بر لزوم همکاری بیشتر نهادهای متولی و مرتبط در خصوص شناسایی اماکن آسیب پذیر، رفع چالش ها و افزایش آگاهی خانواده ها درخصوص آسیب های اجتماعی تاپایان سال تاکید و تبادل نظر شد.

یزدی با تاکید بر تشکیل قرارگاه اجتماعی به منظور اجرای بند ۱۲۷ قانون اساسی برای کاهش آسیب ها و مراقبت های اجتماعی محلات، گفت: خوشبختانه محلات منطقه به لحاظ وجود آسیب های اجتماعی وضعیت مطلوبی نسبت به بسیاری از محلات دارند با این حال با برنامه ریزی و تلاش در تعامل با نهادهای دیگر چون نیروی انتظامی، بهزیستی، قوه قضایه، بسیج، پلیس، اداره برق و... راهکاراهای موثر جهت بهبود کیفیت زندگی شهروندان و کاهش معظلات و آسیب های اجتماعی گام های مصمم بر می داریم. در این نشست همچنین براهتمام برای اجرای دستورالعمل های قرارگاه اجتماعی تا آخر سال در محلات منطقه تاکید شد.

یزدی همچنین با اشاره اهمیت افزایش آگاهی خانواده ها در برابر آسیب های اجتماعی، بر ضرورت اجرای برنامه های آموزش محور و پیشگیرانه ویژه خانواده ها در محلات ۲۱ گانه نیز تاکید کرد. شهردار منطقه در پایان با بیان اینکه اثربخشی فعالیت های قرارگاه اجتماعی و افزایش امنیت و کاهش آسیب ها در محلات بدون تردید با حضور و مشارکت گروه های مردمی مرتفع و موفقیت حاصل می شود، تاکید کرد: مراقبت های اجتماعی محلات با بهره مندی از ظرفیت های مردمی همچنین ظرفیت مساجد و پایگاه های بسیج در راستای اهداف قرارگاه و کاهش آسیب های اجتماعی تاپایان سال انجام شود.

انتهای پیام/

۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
کد خبر: 49824

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =