آبیاری فضای سبز دریاچه شهدای خلیج فارس با کمک پساب از سال آینده

مدیر فنی دریاچه شهدای خلیج فارس گفت: با تامین زیرساخت‌های لازم از سال آینده بیش از ۳۰ درصد پساب تولیدی تصفیه‌خانه دریاچه شهدای خلیج فارس، صرف آبیاری فضای سبز مجموعه خواهد شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، محمد حسن فصیح در جلسه ای که به منظور بررسی مشکلات فاضلاب منطقه ۲۲ برگزار شد؛ عنوان کرد: بارگذاری های زیاد در ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه از سال‌های گذشته که عمدتا دارای تصفیه‌خانه‌های سپتیک و چاه‌های جذبی بوده، عدم شکل‌گیری کامل شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری، افزایش جمعیت ساکن، مشکلات عدیده‌ای از جمله آلودگی منابع آبهای سطحی و زیرزمینی را در این منطقه به همراه داشته است‌.

وی افزود: بالا بودن حساسیت‌ها در تامین آب شرب مورد نیاز مردم در درجه اول و در درجه دوم تامین آب مورد نیاز جهت آبیاری فضاهای سبز موجود، لزوم پیاده‌سازی طرح‌های عمرانی و ساخت تصفیه‌خانه‌ها و خطوط انتقال فاضلاب در دریاچه را نسبت به گذشته صدچندان نموده و باعث افزایش همکاری‌های بین‌بخشی بین سازمان‌های مربوطه در جهت تسریع در ساخت و اجرای طرح‌های موردنظر شده است.

رهنما مدیر فنی دریاچه شهدای خلیج فارس در خصوص تصفیه‌خانه این مجموعه عنوان کرد: در بحث دریاچه و با وجود زیرساختهای لازم و اطمینان از عدم آسیب‌زایی پساب مورد نظر برای فضای سبز دریاچه بیش از ۳۰ درصد درختان دریاچه با کمک پساب تفصیه‌خانه خود مجموعه آبیاری می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین بصورت روزانه، هفتگی و ماهیانه با کمک تجهیزات آزمایشگاهی آب‌های ورودی به دریاچه در خصوص وجود نیترات، فسفر، فسفات و ‌... آنالیز می شود و نمونه گیری‌های لازم در این خصوص صورت می گیرد.

انتهای پیام/

۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
کد خبر: 49965

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =