کاشت درخت توسط شهروندان در بوستان چیتگر

پویش کاشت مردمی درخت در راستای تحقق شعار هر ایرانی سه درخت با حضور شهروندان منطقه ۲۲ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، مراسم کاشت درخت با هماهنگی معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه با حضور شهروندان منطقه ۲۲ در بوستان جنگلی چیتگر برگزار شد.


مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در حاشیه این مراسم گفت: منطقه ۲۲ یکی از مناطقی است که در شهر تهران پتانسیل و ظرفیت بالایی در اجرا و پیاده‌سازی فعالیت‌های محیط زیستی دارد.


حلیا سادات حسینی در ادامه افزود: در پیام هایی که در سامانه ۱۳۷ پلاس از سوی شهروندان این منطقه ثبت شده بحث وجود سرشاخه‌ها و پسماندهای حاصل از فضای سبز یکی از موضوعات مهمی بود که به کررات توسط شهروندان ثبت شده بود و این موضوع نیازمند یک نگاه نوآورانه و فناوری‌های نوین در حوزه محیط زیست در منطقه ۲۲ است.


وی بیان کرد: در حوزه فناوری‌های نوین می تواند به این موضوع اشاره کرد که برای اولین بار دستگاه پیرولیز پسماند فضای سبز در یکی از مناطق شهر تهران رونمایی شد و تا به امروز نتایج بسیار خوبی در حوزه محیط زیستی داشته است.


حسینی در پایان اظهار کرد: امید است تا طرح‌ها و رویکردهای نوین در حوزه محیط زیست با تدبیر شهردار منطقه ۲۲ که یک انسان دغدغه‌مند در حوزه محیط زیست بوده و با همت و پشتکار همکاران خدمات شهری منطقه در تمامی حوزه‌های محیط زیستی در منطقه ۲۲ پیاده‌سازی نماییم که قطع به یقین این طرح‌ها بدون پشتوانه و حمایت‌های مردمی محقق نخواهد شد. همچنین در شناسایی عوامل و منابع آلاینده و شناسایی نقاطی که در بحث عوامل آلایندگی می‌تواند کمک حال شهرداری تهران در بحث درآمدی باشد ظرفیت مردمی می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد.


وی افزود: امید است روزی برسد تا منطقه ۲۲ را محیط زیستی‌ترین منطقه شهر تهران ببینیم و شاهد کمترین چالش و معضلات محیط زیستی در این منطقه باشیم.

انتهای پیام/

۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 50051

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =