تحویل ۶۰ دستگاه پله برقی برای نوسازی پل‌های عابر پیاده/ هر اتوبوس داخلی بیش از سه میلیارد تومان از اتوبوس خارجی گران‌تر بود

شهردار تهران جهت بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری در دویست و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران حضور یافت.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران دقایقی پیش جهت بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری در صحن شورای شهر حاضر شد.

امروز- سه شنبه یکم اسفندماه ۱۴۰۲- لایحه بودجه در دو نوبت صبح و عصر بررسی خواهد شد.

شهردار تهران در جریان بررسی تبصره های بودجه در واکنش به اظهارات اعضای شورا نسبت به واگذاری مسئولیت نگهداشت پل های پایتخت از سازمان زیباسازی به دستگاهی دیگر، گفت: فرمایشات درست است؛ علت واگذاری این بود که سازمان زیباسازی در کنار استفاده از عرشه ها، هزینه نگهداشت را نیز پرداخت کند اما چون ظرفیت آن وجود نداشت مشکلاتی ایجاد شد.

تحویل ۶۰ دستگاه پله برقی برای نوسازی پل عابر پیاده


وی با بیان اینکه ده ها نوع پل عابر پیاده وجود دارد، گفت: سازمان زیباسازی تلاش کرد و قرارداد بست. ۶۰ دستگاه پله برقی برای نوسازی پله های عابر پیاده تحویل خواهد شد.


زاکانی با اعلام اینکه معاونت فنی و عمرانی از طریق سازمان امور مناطق می تواند ظرفیت مناطق را مورد استفاده قرار دهد، تأکید کرد: سازمان مهندسی و عمران پل هایی را طراحی کرده که برای عابران پیاده تسهیلاتی ایجاد می کند و نوآوری در طراحی را نیز به دنبال دارد.


وی با بیان اینکه ۳ پیشنهاد مبنی بر ماندن این مسئولیت دست زیباسازی یا واگذاری به معاونت حمل ونقل داریم، افزود: البته ترجیح قطعی ما این است که مسئولیت نگهداشت پل ها به معاونت فنی و عمرانی واگذار شود.

زاکانی در ادامه این جلسه و در جریان بررسی تبصره سه با بیان اینکه بسیاری از توافقاتی که انجام داده بودیم به تاریخ زمانی نرسید، گفت: عملاً شهر با این موضوع به اختلال می خورد. برای مثال ۹۵۰ دکل مشمول قانون می شوند و توافقاتی صورت گرفت، اما به تاریخ زمانی نرسید. با حکم قانونی باید این دکل ها قلع شوند اما با قلع آنها شهر دچار اختلال خواهد شد.
وی درباره بند ۱۱ تبصره ۳ مبنی بر تعیین تکلیف محدثات بدون پروانه یا مغایر با مفاد پروانه در محدوده شهرها که تا قبل از ۱۴۰۰ رای کمیسیون ماده ۱۰۰ دارند و تبدیل حکم قلع و قمع به جریمه هم گفت: ما نگاه درآمدی به این موضوع نداریم بلکه نگاه ما گره گشایی از کار مردم است؛ کاری که مجلس انجام داد خدمت به مردم بود.
شهردار پایتخت در جریان بررسی تبصره چهارم با بیان اینکه حکم برقی سازی برای این است که اساساً امروز موضوع تأمین و مصرف سوخت های فسیلی به یک مشکل تبدیل شده است، گفت: ما هیچ چاره ای جز برقی سازی نداریم. در برنامه چهارم این حکم به ما تکلیف شده است. البته در کم و کیف برقی سازی، سوالاتی وجود دارد.

هر اتوبوس داخلی بیش از سه میلیارد تومان از اتوبوس خارجی گران تر بود
وی افزود: ما در این بخش از مجموعه های مختلف قیمت گرفتیم. قیمت ها حداقل ۳۱۶ هزار یورو و حداکثر ۳۴۷ هزار یورو بود. برای بخشی از این موضوع نیز پیمان کلی بسته شد. وقتی موضوع به سفر به چین کشیده شد و از نزدیک با ظرفیت ها آشنا شدیم، دیدیم که با همین کیفیت، قیمت ها ارزان تر است.

شهردار تهران با بیان اینکه آنچه مورد تأکید دولت و وزارت صمت بود این بود که باید بسته اولیه کامل وارد شود تا مشکل شهر را حل کنیم، تصریح کرد: ۲۹ ماه و ۹ روز پیش، از هزار و ۸۶۰ اتوبوس تهران ۸۸۰ دستگاه در گردش داشتیم. این در حالی بود که نیاز شهر تهران ۱۰ تا ۱۱ هزار اتوبوس است. ما چرا مردم را به اسارت گرفته ایم؟ به همین دلیل تأکید دولت بر این بود که بسته اول کامل و به صورت برقی وارد شود تا بتوان گشایش ایجاد کرد.
وی ادامه داد: ما در نهایت به رقم ۲۲۰ هزار یورو و تحویل در بندرعباس رسیدیم و قیمت گذاری ها نیز توسط کارشناسان انجام شد و ما ورودی به ماهیت نداشتیم. رقم هر اتوبوس داخلی بیش از سه میلیارد تومان از اتوبوس خارجی بالاتر بود و با این حال برای تقویت بخش داخلی، با این تولیدکنندگان نیز قرارداد بستیم.
برای تقویت بخش داخلی، با تولیدکنندگان داخلی هم قرارداد بستیم

زاکانی با تأکید بر اینکه ما به تولیدکنندگان خارجی اعلام کردیم که باید تکنولوژی را به ایران انتقال دهند تا مابقی اتوبوس ها در داخل کشور تولید شود، اظهار کرد: وظیفه شهرداری تهران تولید واگن نیست؛ اما بستری را فراهم کرده تا بتوان واگن تولید کرد. امروز سایر شهرها به ما متوسل شده اند. در این راستا از سرمایه گذار خارجی و شریک داخلی و ظرفیت شهرداری برای ایجاد درآمد پایدار در شهر استفاده شده است.

 
شهردار تهران با بیان اینکه عدد و رقم و شرایط در لایحه موردنظر مشخص شده است، گفت: ما به این سمت رفتیم که خدمت خوب به مردم ارائه دهیم و هزینه ها کاهش یابد. همین رقم ۲۷۳ هزار یورویی برای اتوبوس های داخلی پیش از سفر به چین ۳۱۶ هزار یورو بود و ما ۱۰۰ هزار یورو از این مبلغ کم کردیم؛ این به معنای ۵.۵ میلیارد تومان به ازای هر اتوبوس است و اگر تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس را در نظر بگیریم نزدیک به ۱۵ همت اعتبار هزینه می شد.

طرف قرارداد خرید اتوبوس دومین تولیدکننده برتر چین است
وی با بیان اینکه برخی خدمات پس از فروش در داخل کشور مطلوب نیست، اظهار کرد: شرکتی که با آن وارد قرارداد شدیم، دومین تولیدکننده برتر چین است و متعهد شده که برخلاف رسم موجود آن کشور، انبار نگهداری برای نگهداری قطعات به ارزش ۱۰ میلیون یورو در ایران ایجاد کند.

زاکانی همچنین خاطرنشان کرد: بسیاری از مجموعه ها علاقمند هستند از این خدمات سود ببرند اما این خدمت در یک شرکت ارائه می شود و ما در این موضوع شریک خواهیم شد و منبع درآمد پایدار برای تهران خواهد شد.
تاکسی داری، ون داری و موتورداری نمی کنیم؛ سودش به جیب کارمندان و بازنشستگان می رود
وی ادامه داد: ناظر به ون، تاکسی و موتور به هیچ وجه نمی خواهیم تاکسی داری، ون داری و موتورداری کنیم، گفت: سود این بخش به جیب کارمندان و بازنشستگان می رود. ۱۳ هزار کارمندی که در حوزه حقوق و دستمزد در مضیقه قرار دارند، مورد عنایت ما هستند. این مجرایی است که قانون به ما اجازه داده و هم به صرفه و صلاح شهرداری و هم به صرفه و صلاح کارکنان است.

شهردار تهران با بیان اینکه ترخیص یوروی اختصاص یافته یک درصد است، یادآور شد: پولی که امروز داده می شود و خودرویی که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خریداری می شود، در بازار ۶ میلیارد تومان قیمت دارد. این فاصله به عنوان ارزش افزوده کجا قرار می گیرد؟ برای شخص بنده است یا برای شهر و شهرداری خواهد بود؟ شرکت هایی که زیرمجموعه سازمان بازنشستگی و صندوق ذخیره تأسیس می شوند، این کار را انجام می دهند و نسبتی با ما ندارند؛ ضمن اینکه شهرداری خدمات نوینی را به این دو بخش ارائه خواهد داد.

وی با اعلام اینکه امسال دو میلیون و ۵۰۰ هزار موتورسیکلت پلاک گذاری شده است، خاطرنشان کرد: قرار است ۱۵ هزار دستگاه موتورسیکلت تحویل داده شود. آیا این تعداد موتور نیازها را برآورده می کند؟ این تعداد موتور کافی نیست. لذا باید نکاتی را مطرح کنیم که منطق درستی داشته باشد.

زاکانی با بیان اینکه علت این اقدامات صرفه و صلاح شهروندان است، اظهار کرد: ما تمام کیفیت ثابت اتوبوس ها را در قیمت به رقابت گذاشته ایم. آنچه پایین ترین قیمت را با همان کیفیت و با خدمات بهتر داشت، خریداری شد. این اقدام اتفاقاً جلوی فساد را می گیرد و ما با شفافیت این کار را انجام می دهیم. لایحه مورد نظر نیز به شورا تقدیم شده است.

شهردار تهران تأکید کرد: ما بر مدار قانونی و تکیه بر امکانات کشور گام برمی داریم؛ لذا اقدام ما قانونی است و جزئیات اقدامات نیز در لایحه آمده است. ما هر هفته با وزارت صمت جلسه برگزار می کنیم و وزیر صمت در جلسه اخیر اعلام کرد که این فرصت طلایی در اختیار شهر تهران است و اگر استفاده نشود، رقم یک درصدی ترخیص در سال آینده سه برابر خواهد شد.
پنج نقطه مهاجرفرست برای پایتخت مشخص شده است
زاکانی در جریان بررسی تبصره ششم لایحه بودجه درخصوص کمک به سایر شهرها با بیان اینکه برخی نقاط کشور مهاجرفرست و برخی نقاط مهاجرپذیر هستند، اظهار کرد: کلانشهرها عمدتاً مهاجرپذیر هستند و تدبیر وزارت کشور این بود که کلانشهرها نسبت به نقاط مهاجرفرست خدماتی را ارائه کنند تا منجر به کاهش مهاجرت شود.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه پنج نقطه مهاجرفرست برای پایتخت مشخص شد و وزیر کشور نامه رسمی ارسال کرد، یادآور شد: تأییدیه سازمان شهرداری ها و دهیاری ها باید مورد توجه شورای شهر قرار بگیرد. هیئت وزیران رقم را مصوب نمی کند و به همین دلیل کمک به یکی از این نقاط عملیاتی نشد. ما زیرساخت ها را در این بخش فراهم کردیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: خیرات این امر برای تهران صدها برابر بیشتر از این است که آن نقاط را رها کنیم تا تبعات مهاجرت آن به پایتخت برسد.
زاکانی همچنین تصریح کرد: سال گذشته کلانشهرها و شهرهای نیازمند کمک مشخص شدند؛ برخی کلانشهرها کمک کردند اما ما به این دلیل نتوانستیم کمک کنیم که در دولت قابلیت پرداختن به موضوع وجود نداشت. اینکه برای یک خودرو در هیئت وزیران تصمیم گیری می شود، روال غلطی است و باید اصلاح شود.

شهردار تهران با بیان اینکه وزیر کشور نامه ارسال کرده و پنج شهر را به ما معرفی کرده است، یادآور شد: می توان هم نظارت شورا و هم تأییدیه وزارت کشور را در کمک به شهرهای نیازمند در نظر گرفت.
زاکانی در جریان بررسی تبصره هفتم لایحه بودجه در جذب نیروهای انسانی، با بیان اینکه ما رویه ای در شهرداری داریم که کسی که وارد این مجموعه می شود به درد شهر بخورد و شهرداری بتواند کارآمد باشد، گفت: در سال های قبل نیروهای جذب شده مازاد بر نیاز بوده است.

شهردار تهران با بیان اینکه برخی تریبون را روشن می کنند و حرف هایی را می زنند که ما متحیر می شویم، تأکید کرد: ما می توانستیم ۵۰ درصد نیروی خروجی، نیرو جذب کنیم اما انجام ندادیم. ما حجم کار را افزایش دادیم تا انباشت نیروهای گذشته بتوانند فعالیت کنند. ظرفیت شهرداری با تمام توان فعالیت می کند اما از طرفی دیگر قدرالسهم تملک دارایی مالی و سرمایه ای را سال به سال کاهش می دهیم و برای سال آینده به ۳۶ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه حلقه ای به نام نظام ارزیابی در شهرداری تشکیل شده تا با افراد مصاحبه کنند و اگر به اقتضای نیاز باشد جذب صورت گیرد، افزود: هزینه های جاری که بخشی از آن حقوق پرسنل است کاهش یافته است این در حالی است که نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر نیرو در شهرداری مشغول به فعالیت هستند که بیش از ۵۰ هزار نفرشان به طور مستقیم با ما فعالیت می کنند.

زاکانی با تأکید بر اینکه ما به این افراد می گوییم اگر برای شهرداری کاربردی باشند جذب خواهند شد و در غیر این صورت مخالفت صورت می گیرد، گفت: از یک راننده تا یک متخصص همه ارزیابی می شوند. بنده به عنوان شهردار تهران پسرخاله و دخترخاله خود را وارد شهرداری نکرده ام. این مباحث به افکار عمومی آسیب می زند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نزدیک ترین فرد به بنده ماه ها بیکار بود و با اینکه می دانستم به درد شهرداری می خورد، وارد مجموعه نکردم.

شهردار تهران با بیان اینکه افراد کاری نکنند که شهرداری به ورطه ای بیفتد که دغدغه اش نارضایتی پرسنل باشد، افزود: افزایش پرسنل باعث می شود کار صورت نگیرد و دچار مشکل شویم.

زاکانی در نوبت بعدازظهر جلسه دویست و هفدهم شورا و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری با بیان اینکه مدل تأمین مالی متفاوت است، گفت: ما قرارداد دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس داخلی را منعقد کرده ایم که دو هزار دستگاه اتوبوس تا پایان سال آینده و ۵۰۰ دستگاه در سال ۱۴۰۴ تأمین خواهد شد.

وی افزود: هزار دستگاه از عقاب افشان، ۵۰۰ دستگاه از اسنا، ۵۰۰ دستگاه از سبلان و ۵۰۰ دستگاه از شتاب خریداری شده است. اتوبوس های شتاب برقی است که بخشی از آن تا پایان امسال، بخشی دیگر در سال آینده و بخشی در سال ۱۴۰۴ تأمین خواهد شد؛ البته قول اولیه این بود که تا پایان امسال این اتوبوس ها را تحویل دهد. تحویل اتوبوس های سایر شرکت ها تا پایان سال آینده انجام خواهد شد.

۲۵ درصد از منابع مالی اتوبوس ها نقد است

شهردار تهران با بیان اینکه ۲۵ درصد از منابع مالی تأمین اتوبوس ها نقد و مابقی غیرنقد و از محل تسهیلات است، یادآور شد: دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیز براساس خرید خارجی تأمین می شود که لایحه آن امروز به شورا تقدیم شد. نمونه اولیه آن در گمرک بندرعباس موجود است. ون، تاکسی، اتوبوس و موتور وارد گمرک شده تا استانداردها را بسنجیم و واردات را عملیاتی کنیم. ۶ ماه پس از عملیاتی شدن قرارداد، اتوبوس های خارجی وارد ناوگان خواهد شد.

ورود ۴۵۰۰ اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی؛ سال آینده

زاکانی با تأکید بر اینکه سال آینده چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به اتوبوس های فعلی اضافه می شود، تصریح کرد: ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیز از مسیر بازسازی اضافه خواهد شد. برای خرید اولیه اتوبوس، تاکسی، ون و موتورسیکلت ۲۰ درصد پیش پرداخت در شورا تصویب شد و باید پرداخت شود.

شهردار تهران همچنین خاطرنشان کرد: برای خرید اتوبوس، تاکسی، ون و موتورسیکلت های برقی، جلساتی را با وزیر نفت داشتیم و اعلام شد که پول هست و ابتدا باید صرفه جویی شود؛ بخشی از اعتبارات از سوی وزارت نفت و بخشی دیگر نیز از سوی وزارت کشور تأمین خواهد شد. برای تأمین چهار همت در جلسه روز گذشته مذاکره صورت گرفت. بخشی دیگر از اعتبارات را خودمان تأمین خواهیم کرد.

اتوبوس‌داری نمی‌کنیم؛ شرکت سهامی عام است 

وی با بیان اینکه ما نمی خواهیم اتوبوس داری کنیم، یادآور شد: وسایل حمل و نقل عمومی در قالب شرکت سهامی عام که مدل آن با رئیس کل بانک مرکزی به نتیجه رسیده، قرار می گیرد و رانندگان سهام دار شرکت سهامی عام خواهند بود و رانندگان هم از محل رانندگی درآمد خواهند داشت و هم ماهانه از سود سهام خود برخوردار خواهد شد و شهرداری نیز اگر سهمی داشته باشم درآمد پایدار کسب خواهد کرد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید ببینیم وضع موجود ما چگونه است؟، تأکید کرد: مجموعه شورای شهر در سال ۱۳۸۷ طرح جامع ترافیک تهران را تصویب کرده است. در این طرح راهکارهای مدیریت هزینه سفر لحاظ شده و اتفاقات در حوزه مترو، تاکسی، اتوبوس و ون پیش بینی شده است.

وی افزود: پیش بینی شده تا سال ۱۴۰۴ باید ۴۳۰ کیلومتر خط مترو احداث شود و امروز ۳۰۴ کیلومتر داریم و تعداد خطوط به ۱۲ خط برسد.  قطار شهری از ۹۰ کیلومتر به ۴۶۰ کیلومتر باید برسد و تا دو سال آینده میزان زیادی عقب هستیم.

زاکانی با بیان اینکه باید تا پایان سال ۱۴۰۴ به ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس دست یابیم، خاطرنشان کرد: تاکسی باید به ۱۰۰ هزار دستگاه و ون باید به ۱۱ هزار دستگاه برسد. در حال حاضر ۷۲ هزار تاکسی در شهر وجود دارد که ۶۰ تا ۷۰ درصد از این ناوگان فرسوده است.

شهردار تهران همچنین تصریح کرد: به ۹ شرکت مجوز داده شده که ۴۹ هزار تاکسی را تأمین کنند. ۲۷ هزار تاکسی نیز در بسته خرید از چین پیش بینی شده که در اختیار شرکت سهامی عام قرار می گیرد. شهرداری نیز در این بخش سهام دار است و از سود سالیانه برخوردار خواهد شد.

ون و تاکسی‌های خطی جایگزین خطوط کم‌مسافر اتوبوس 

وی تأکید کرد: ما تنها به اتوبوس و مترو یارانه می دهیم. ما در شورا تصویب کردیم که ون نیز یارانه دریافت کند، چراکه جایگزین خطوط اتوبوس های کم تردد از ۲۱۱ خط اتوبوس پایتخت، خطوط فعلی ون و خطوط تاکسی های خطی می شود. برای ما هزینه هر صندلی ون یک سوم صندلی اتوبوس است و از طرفی محبوبیت ون برای مردم به مراتب بالاتر از اتوبوس است.

زاکانی با بیان اینکه شأن شهرداری خدمت به مردم است، یادآور شد: شهرداری زیر پای مردم را هم جارو می کند و به این موضوع مفتخر است. در بخش تاکسی؛ شاتل سرویس الگوی حمل و نقلی نوینی است و به همین دلیل تعدادی از ون ها را در دو بخش زیر بار بردیم تا خدمات ارائه شود. در بخش دوم شاتل سرویس را وارد خطوط پایتخت کردیم و امروز ۱۰۰ درصد صندلی های ما تکمیل است.

شهردار تهران با اعلام اینکه ما برای هر خودروی برقی دو راننده در نظر گرفته ایم تا به جای هشت ساعت ۱۶ ساعت فعالیت کند، اظهار کرد: مدل قبلی حمل و نقل در پایتخت دیگر تکرار نخواهد شد.

زاکانی با بیان اینکه پس از تصویب اساسنامه سازمان فناوری های نوین، مصوبه به فرمانداری و سپس به سازمان شهرداری ها ارسال شد، گفت: این پرسش در سازمان شهرداری ها مطرح شد که چون ساختار جدید است امکان ساخت آن وجود دارد یا خیر؟ سازمان امور اداری و استخدامی این پاسخ را داد که اگر از پست های موجود در شهرداری استفاده شود، بلامانع است. 

شهردار تهران همچنین تصریح کرد: ما دقیقاً همین اقدام را انجام دادیم و از پست های شرکت های موجود برای سازمان فناوری های نوین استفاده کردیم. هر مأموریتی در حوزه فناوری شهرداری وجود دارد باید در این سازمان متمرکز شود. در حال حاضر به دنبال کارگزاری و پیگیری امور سازمان هستیم.

زاکانی با بیان اینکه ما اقدامات لازم را برای سازمان فناوری های نوین انجام داده ایم، گفت: در اساسنامه دیگر مجموعه ها اگر بندهای مربوط به فناوری های نوین وجود دارد باید حذف شود و این ارتباطی به اساسنامه سازمان فناوری های نوین ندارد.

شهردار تهران همچنین تصریح کرد: در حوزه یادمان سازه، تغییر ماهیت ایجاد نشده و این شرکت کار عمرانی انجام می دهد. یادمان سازه یکی از شرکت های بدهکار شهرداری به شمار می رود. پوسته این شرکت با حداقل تغییرات برای اقدامات عمرانی سازمان فناوری گرفته شد و از محتوای آن برای سازمان فناوری های نوین بهره گرفتیم. در این راستا ساصد به یادمان سازه واگذار شد تا عملیات عمرانی انجام دهد.

وی ادامه داد: شورای شهر حسابرس تعیین کرده تا حسابرسی شرکت ها را انجام دهد. اگر بودجه ای برای شرکتی تعیین شود حسابرسی آن نیز انجام می شود.

زاکانی با بیان اینکه شرکت تجارت الکترونیک زیرمجموعه شرکت فروشگاه های شهروند است و مجوز دارد، تصریح کرد: مأموریت های شرکت تجارت الکترونیک مشخص است. استدلال ما این است که هر شرکتی در شهرداری کار تخصصی خود را انجام دهد و این استدلال برای شرکت رایانه شهر نیز صدق می کند.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه ما به این رسیدیم که برخی اقدامات موازی کاری است، یادآور شد: پیمانکار فیبر شهرداری تهران را اجاره می داد و شورا باید از این استقبال کند که ما شفاف سازی کرده ایم. این موضوع مفسده انگیز بود. اگر اسناد قبلی را بررسی کنیم می بینیم که ما جلوی فساد را گرفته ایم.

وی ادامه داد: از فبیرهای موجود استفاده نمی شود و ما به پیمانکار سپرده ایم که از آن صیانت کند. ما بیشتر از پنج درصد از فیبر استفاده نمی کنیم و پیمانکار این استفاده را انجام می دهد. فیبرکشی یا تأمین تجهیزات دوربین چه ارتباطی به شرکت کنترل ترافیک دارد؟ کارهایی که انجام داده بود کار نبود بلکه خاک بازی بود.

کاهش ۲۰۰ تایی دوربین‌های خراب در سطح شهر

زاکانی با بیان اینکه  قرار شد یکجا دوربین ها و زیرساخت های سخت افزاری تجمیع شود و پاسخگو باشد، گفت: بر اساس تغییرات و تحولات صورت گرفته، تعداد دوربین های خراب که بیش از ۳۰۰ دستگاه بود به بیش از ۱۰۰ دستگاه رسید. به دلیل اینکه مسئول جدید پاسخگو است.

شهردار تهران همچنین تصریح کرد: فیبر موجود باید محلی برای درآمد شهرداری باشد نه استفاده پیمانکاران. بعد از ساماندهی صورت گرفته پیمانکاران بخشی از فیبر را قطع کردند تا کار روی زمین بماند اما خوشبختانه امور در این بخش پیش رفت. 

وی ادامه داد: شورا ناظر بر این عملکرد است و حسابرسان را تعیین می کند. تقاضای بنده این است که این موارد با هم ترکیب نشوند و مباحثی مطرح شود که مخاطب برداشت اشتباهی داشته باشد.

زاکانی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ از رقم ۳۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه ۳۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه محقق شد، گفت: در سال ۱۴۰۱ از رقم ۵۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ۶۹ هزار و ۹۰۰ نقد محقق و ۱۱ هزار میلیارد به امسال منتقل شد. امسال از ۷۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان، متمم ۱۰۴ همتی مصوب شد که در نهایت درصد تحقق به ۱۳۷ درصد خواهد رسید. برای سال آینده ۱۵۱ همت مصوب شده و عملا پایه بودجه سال آینده دو برابر امسال است.

به گزارش شهر در حالی که از قبل از ساعت هشت صبح امروز جلسه شورای شهر آغاز شده بود، تا ساعت ۱۸ بررسی و تصویب بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران با حضور شهردار، معاونانش و اعضای شورای شهر به طول انجامید.

انتهای پیام/

۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
کد خبر: 50146

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =