اجرای عملیات باندینگ تنه درختان در منطقه ۲۰

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲٠ از اجرای عملیات باندینگ تنه درختان خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲٠؛ ابراهیم کوه نژاد گفت: عملیات باندینگ تنه درختان با هدف حفاظت از درختان در مقابل تنش های محیطی و پیشگیری از عوامل خسارت زای زنده و غیر زنده از جمله بیماری شانکر و آفتاب سوختگی اجرا شده است.

کوه نژاد با بیان اینکه در این طرح درختان رو به زوال و کهنسال در الویت برنامه کاری قرار گرفته و به صورت ویژه تیمار می شوند، افزود: این عملیات با نظارت کارشناسان مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه و با استفاده از ترکیبات پیشگیری کننده بر پایه عنصر مس و بر اساس استانداردهای زیست محیطی در سطح نواحی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه فضاها و پهنه های سبز شهری یکی از مهمترین عناصر در لطافت و پاکی هوا  و تصفیه کننده مناسبی برای آلاینده های مختلف کلانشهر تهران است، اضافه کرد: در مدیریت تلفیقی آفات در فضاهای سبز شهری، جمعیت آفات را با استفاده از اقدامات غیر شیمیایی از جمله روش کنترل بیولوژیک و به کار گیری دشمنان طبیعی آفات و بیماریهای گیاهی در سطح آستانه زیان اقتصادی کنترل می نمایند.

کوه نژاد اظهار داشت: در راستای حفاظت از گونه های مختلف درختان و به منظور پیشگیری از سرمای زمستانه عملیات اختصاصی حفاظت از نخل های زینتی در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست معاونت خدمات شهری با اشاره به آغاز عملیات محلول پاشی زمستانه با روغن ولک به منظور جلوگیری از شیوع آفات در فضاهای سبز شهری، بیان کرد: سم پاشی زمستانه با استفاده از روغن امولسیون شونده برای از بین بردن آفات از جمله شته ها، سوسک برگخوار نارون، پسیل ها و شپشک ها روی گونه های مختلف درختان نارون، توت، بید و زیتون اجرا می شود. 

انتهای پیام/

۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 50155

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =