بهره‌برداری از ۶۰ پروژه عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و فرهنگی-اجتماعی در منطقه ۳

شهردار منطقه ۳ با بیان اینکه خط ۱۰ مترو از شمال منطقه و خط ۹ از جنوب منطقه می گذرد، گفت: براساس برنامه‌ریزی ۴ ساله این اتفاق می‌افتد. ضمن اینکه ۸۰ پروژه توسعه محله‌ای را برای سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم. 

به گزارش خبرنگار شهر، حمید جوانی شهردار منطقه ۳ در آیین بهره‌برداری از ۶۰ پروژه عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۳ که عصر شنبه - ۵ اسفند ۱۴۰۲- در صدو سومین پویش امید و افتخار در بوستان ملت برگزار شد، اظهار کرد: این سومین پویش از پویش های امید و افتخاری است که در منطقه ۳ در سال ۱۴۰۲ برگزار می شود و یک پویش نیز در سال گذشته در منطقه ۳ برگزار شده است. در اوایل حضور در منطقه ۳ تصمیم گرفتیم پروژه ها و برنامه ها را در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم کنیم و پروژه های نیمه تمام را در بخش کوتاه مدت قرار دادیم. در پروژه های میان مدت درخصوص طرح های زیرساختی و اولویت ها و نیازهای اولیه شهروندان، برنامه ای از طرح من شهردارم را در برنامه کاری خودمان قرار دادیم که ۴۶ پروژه برای آن تعریف شد که ۴۵ مورد آن امروز افتتاح می شود و پروژه زورخانه ده ونک دیگر پروژه این بخش است که تا پایان سال تحویل شهروندان ده ونک می شود. 

وی افزود: سازه نوری بوستان ملت یکی از پروژه هایی است که اجرای آن را در راستای تدابیر شهردار تهران مبنی بر زیباسازی منظر شهری در زمان اعیاد، ماه رمضان و عید نوروز انجام دادیم، بازپیرایی بوستان‌ها و فضای سبز و ایجاد پاتوق ها از دیگر پروژه ها است. همچنین احداث مخازن آب در بوستان های منطقه و ۳۴ هزار تن آسفالت ریزی را داشتیم که در بخش آسفالت نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد بالای ۲۰۰ درصدی را شاهد هستیم. ۱۴ هزار مترمربع پیاده‌روسازی، نوسازی ۲ کیلومتر از کانال‌های قدیمی و فرسوده و مسقف سازی پایانه های حقانی و قلهک نیز انجام شد. 

جوانی ادامه داد: احداث خیابان کمیته ملی المپیک انجام شده است که بار ترافیک خیابان سئول را کاهش داد. همچنین توسعه آبرسانی بوستان‌های سطح منطقه به متراژ ۷ کیلومتر انجام شد. 

شهردار منطقه ۳ اضافه کرد: در بحث مترو، خط ۱۰ مترو از شمال منطقه و خط ۹ از جنوب منطقه می گذرد و در صورت احداث ایستگاه ها، بار ترافیکی منطقه کاهش پیدا می کند. براساس برنامه ریزی ۴ ساله این اتفاق می افتد. ضمن اینکه ۸۰ پروژه توسعه محله‌ای را برای سال آینده پیش بینی کردیم. 

انتهای پیام/

۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
کد خبر: 50355

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =