برگزاری مانور محیط زیستی رفع آبگرفتگی در ناحیه ۳

با توجه به فصل بارش نزولات آسمانی و رسیدگی به موضوع آبگرفتگی، مانور آب‌گرفتگی با حضور اکیپ‌های اجرایی معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه، عوامل ناحیه ۳ و نیروهای ۱۳۷پلاس برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، مهدی رضایی، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به اهمیت برگزاری مانورهای محیط زیستی در فصل بارش به علت شرایط اضطراری محتمل گرفتگی نهرها و کانالهای آب گفت: مانور آمادگی در شرایط آب گرفتگی و سیل با حضور تیم های مختلف از جمله ادارات محیط زیست و توسعه پایدار، مسیلها و قنوات، خدمات شهری، ستاد بحران، واحد ۱۳۷ و نیز نماینده اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به عنوان ناظر برگزار شد.

وی افزود: در این مانور با شبیه سازی شرایط اضطراری گرفتگی یکی از کانالهای اصلی ناحیه ۳ منطقه ۱۳، میزان آمادگی واحدها، کفایت تجهیزات و چگونگی عملکرد در کنترل شرایط حاد محیط زیستی مورد آزمایش قرار گرفت تا با احصاء نقاط قوت و ضعف بتوان بهترین واکنش را در صورت مواجهه با چنین موقعیتهایی داشته و با شناسایی جنبه ها و پیامدهای محیط زیستی بهترین اقدامات را انجام داد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه، ارتقاء سطح آمادگی نیروهای خدمات رسان شهرداری در تمامی سطوح عملیاتی، آماده سازی بستر لازم برای کلیه واحدها و تقویت هدایت پذیری نیروهای عملیاتی از جمله اهداف مانور محیط زیستی عنوان کرد.

وی به موقعیت منطقه در هدایت آبهای سطحی اشاره کرد و یادآور شد: لایروبی مسیل ها و کانال های هدایت آب های سطحی نیز به صورت مداوم انجام شده و مورد برررسی تیم‌های بازدید اجرایی قرار دارد.

انتهای پیام/

۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 50442

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =