آغاز به کار ایستگاه بی‌آرتی فدک در بزرگراه امام علی(ع)

شهردار منطقه ۸ از آغار بهره‌برداری از ایستگاه بی‌آرتی جدید محله فدک در محدوده مرزی ناحیه ۲و ۳ این منطقه با صرفه‌جویی ۱۱ میلیارد ریالی در بزرگراه امام علی (ع) خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۸؛ "فاطمه تنهایی" شهردار این منطقه در خصوص چگونگی احداث این ایستگاه در بزرگراه امام علی (ع) اظهار کرد: در پی احداث پروژه بزرگ خیالستان زندگی در این محدوده و جمع‌آوری ایستگاه‌ تندروی شهید حیدری و همچنین فاصله تقریبی ۲/۶ کیلومتری حد فاصل ایستگاه‌های سبلان و فرجام، مدیریت شهری این منطقه بر آن شد تا به منظور تسهیل در دسترسی شهروندان این محدوده برای استفاده از حمل و نقل عمومی، نسبت به احداث و راه‌اندازی ایستگاه رفت و برگشت جایگزین در این محدوده اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهد.

تنهایی ابتکار عمل مدیریت شهری منطقه را در به کارگیری از تجهیزات حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها منحصر به فرد دانست و اظهار کرد: این منطقه به عنوان منطقه پیشتاز برای تسهیل کیفیت زندگی شهروندان اقداماتی همچون ایجاد زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی با استفاده از تجهیزات موجود را در پروژه‌های احداثی منطقه مد نظر قرار داده است.

وی ادامه داد: در این راستا معاونت حمل‌ونقل و ترافیک منطقه در جهت صرفه و صلاح شهرداری تهران و کاهش هزینه‌های اجرایی، با صرفه‌جویی ۱۱ میلیارد ریالی، ایستگاه‌های جدید فدک را در دو ایستگاه مجزا در مسیرهای رفت و برگشت بزرگراه امام علی(ع) و از طریق تفکیک و مونتاژ مجدد سر پناه جمع‌آوری شده ایستگاه تندروی شهید آیت شرق در خیابان دماوند تجهیز و آماده‌سازی نمود.

شهردار منطقه ۸ در خصوص عملیات عمرانی در این ایستگاه‌ها افزود: در اجرای این پروژه جمعاً ۱۸۰۰ متر مربع عملیات عمرانی شامل اصلاحات هندسی، تعریض معبر، احداث پهلوگاه‌ها و سکوهای مسافر انجام شده است.

براساس این گزارش ایستگاه جدید فدک در خط ۹ سامانه اتوبوس تندروی تهران به عنوان یکی از طولانی‌ترین خطوط BRT قرار دارد که شمال تهران را به جنوب متصل و تعداد زیادی از مسافران را روزانه جابجا می‌کند.

انتهای پیام/

۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 50471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =