توصیه‌های ایمنی رییس پلیس راهور تهران با توجه به شرایط آب و هوایی پایتخت

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگی در شرایط برفی سخت و دشوار است، تا حد امکان از منزل خارج نشوید.

به گزارش خبرنگار شهر؛ سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور، رئیس پلیس راهور تهران گفت: برای جلوگیری از تصادفات رانندگی در شرایط لغزندگی معابر از سالم بودن سیستم های خودرویی و عاجدار بودن لاستیک مطمئن شوید


هنگام بارندگی، حداکثر سرعت های مجاز تعیین شده برای معابر کاهش می یابد

وی افزود: هنگام بارندگی، حداکثر سرعت های مجاز تعیین شده برای معابر کاهش می یابد و راننده باید با سرعت کمتری رانندگی کند که به آن سرعت مطمئنه می گویند.پس از بارش به خصوص در اوایل آن وقتی که تازه زمین تر شده، اصطکاک کاهش می یابد. به علت مخلوط شدن آلودگی های سطحی مانند روغن ماشین و گرد و خاک که به طور معمول روی سطح همه خیابان ها و جاده ها قرار دارند زمین لغزندگی بیشتری پیدا می کند که در این شرایط باید سرعت وسیله نقلیه کنترل شود.

حفظ فاصله طولی در آب و هوای بارانی بسیار مهم است
سرهنگ موسوی پور گفت : حفظ فاصله طولی در آب و هوای بارانی بسیار مهم است در این شرایط حفظ فاصله‌ی طولی باعث می‌شود، هنگام حادثه، شما فرصت کنترل خودروی خود را برای جلوگیری از برخورد داشته باشید. وضعیت و شرایط لاستیک خودرو نقش مهمی در جلوگیری از سوانح، به خصوص در بزرگراههای لغزنده دارند. فشار یا باد لاستیک در شرایط دمایی مختلف متفاوت است که با تغییر فصول باید تغییر کند.

از سبقت گرفتن در هوای برفی و این شرایط خاص بپرهیزید
وی بیان داشت : از سبقت گرفتن در هوای برفی و این شرایط خاص بپرهیزید. چرخاندن فرمان به مقدار زیاد، ضربه ای به عقب خودرو می زند که موجب سُر خوردن آن می شود و خودرو در جهت عکس حرکت برمی گردد. 
رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت : از مناطقی که دارای جمع شدگی آب و یخ زدگی است رد نشوید، چون از عمق آب و یا وجود چاله یا گودالی عمیق در آن قسمت مطلع نیستید.


وی از ر انندگان خواست تا منبع آب شیشه شوی را به طور مرتب کنترل کرده و از سالم بودن عملکرد برف پاک کن ها مطمئن شوند و بسته به شدت باران، سرعت برف پاک کن را تنظیم نمایند . همچنین روشن کردن چراغ‌های جلو هنگام بارندگی و استفاده از مه شکن در برخی موارد به شما در رانندگی کمک می کند.

لغزنده بودن معابر به راحتی باعث سر خوردن خودرو می‌شود


وی یادآوری کرد : لغزنده بودن معابر به راحتی باعث سر خوردن خودرو می‌شود. به هنگام مواجه با این مشکل باید نکات و عکس العمل‌های زیر را انجام دهید:
- خونسردی خود را حفظ کنید.
- پای خود را از روی پدال گاز بردارید.
- حتی الامکان ترمز نزنید.
- به آرامی فرمان را به سمت مکانی که می خواهید خودرو را متوقف کنید، بچرخانید.
- برای جلوگیری از سُر خوردن خودرو همیشه پیش از رسیدن به پیچ‌ها از سرعت بکاهید و ترمز بزنید.

شایان ذکر است که،  پیش تر سازمان هواشناسی برای روزهای آینده در تهران تداوم بارش برف و باران و طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی و یخ‌زدگی تأسیسات و لوله‌های آبرسانی را پیش‌بینی کرده بود.

انتهای پیام/

۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
کد خبر: 50605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =