کانون تخریب میلیاردی علیه شهرداری تهران کجاست؟

در حالی‌که در پی بارش برف روزهای اخیر تیم مدیریت شهری سخت در تلاش برای تسهیل تردد شهروندان بود، یک شایعه مشکوک در فضای مجازی دست به دست شد تا نشان دهد «پروژه‌بگیران» فضای مجازی سخت مشغول کارند!

به گزارش خبرنگار شهر، ارتفاع بارش برف شامگاه سه‌شنبه ۹ اسفندماه در مناطق شمالی پایتخت در برخی نقاط به یک متر رسید. کارکنان زحمت‌کش خدمات شهری از نخستین ساعات بارش، برای برف‌روبی معابر و توزیع کیسه‌های شن پای کار بودند. البته که برودت هوا و بارش‌های مداوم آسمانی، عملیات یخ‌زدایی از خیابان‌ها را دشوار کرده بود. شهرداری تهران با این وجود با همکاری پلیس راهور تمام تلاش خود را برای مدیریت ترافیک به کار بست.

عرق کارگران زحمت‌کش خدمات شهری خشک نشده بود که یک شایعه مشکوک در فضای مجازی دست به دست می‌شد: زاکانی به‌جای اداره شهر، مشغول لیست‌بندی انتخاباتی است! شایعه‌ای که خیلی زود در اکانت‌های توییتری معروف به «پروژه‌بگیر» و کانال‌های تلگرامی شناخته‌شده‌ای که به‌خاطر اندکی هزینه رپرتاژ هر مطلب سره و ناسره‌ای را منتشر می‌کنند، منتشر شد. 

تشخیص «هدایت‌شده بودن» این جریان رسانه‌ای، کار چندان پیچیده‌ای نیست. یک مرور ساده اسامی و توییت‌هایی که با ادبیات مشابه، در زمان نزدیک به هم منتشر شده بودند، کانون واحد توزیع محتوا را نمایش می‌داد. نرخ تعرفه هرکدام از این توییت‌ها یا پست‌های رپرتاژ کانال‌های تلگرامی هم که معلوم است؛ با یک حساب سرانگشتی می‌توان هزینه میلیاردی را که تهیه‌کننده پروژه برای تخریب شهردار تهران به کار بسته، تخمین زد.

کانون تخریب میلیاردی علیه شهرداری تهران کجاست؟

علیرضا زاکانی یک رجل سیاسی شناخته‌شده است. با این همه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی بارها اعلام کرده نه تنها هیچ ورودی به‌عنوان شهردار تهران در انتخابات ندارد، بلکه اجازه هیچ عمل سیاسی له یا علیه جریانات مختلف با استفاده از امکانات شهرداری را نخواهد داد. همین که تهیه‌کننده پروژه، برای تخریب شخصیت شهردار دست به دامن ترافیک ناشی از برف یک متری در منطقه یک شده، گواه روشن این مدعا است.

کانون تخریب میلیاردی علیه شهرداری تهران کجاست؟

 اگر سندی وجود داشت، رو می‌شد! اکانت‌های پروژه‌بگیر اما تنها مشغول انتشار اکاذیبند. سؤال اساسی اینجاست؛ تهیه‌کننده پروژه میلیاردی تخریب شهردار تهران در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی چه کسی است؟

انتهای پیام/

۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
کد خبر: 50609

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =