پیشنهاد خواهر خواندگی دو شهر آسیایی مطرح شد

شهر: پیش از ظهر امروز شهرداران تهران و داکا، پایتخت بنگلادش در یک دیدار مجازی با هم گفتگو کردند .

به گزارش شهر ، پیروز حناچی، شهردار تهران در دیدار مجازی با شهردار داکا (پایتخت بنگلادش) گفت:  داکا یکی از کلانشهرهای بزرگ جهان است و مانند تهران از مشکلاتی مانند آلودگی ترافیک و معضلات فرهنگی رنج می برد تقریباً همه شهرهای بزرگ مشکلاتی شبیه هم دارند که ناشی از تمرکز جمعیت در یک نقطه کوچک است و این نشان می دهد که دولت ها باید به کلانشهرها برای حل مشکلاتشان کمک کنند.

حناچی در ادامه گفت: تا پیش از بحران کرونا کلانشهرها با توسعه پایدار، اقتصاد پویا و گردشگری می توانستند درآمدزایی کنند اما کرونا بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی کلانشهرها را با مشکل مواجه کرد. البته این ویروس یک پیام روشن داشت و آن هم اینکه سرنوشت جامعه بشری به هم وابسته است و با مرزهای قراردادی نمی توان در برابر یک پاندمی مانند کرونا مقاومت کرد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در تهران در شرایط حاد کرونایی قرار داریم و در حال عبور از  موج سوم کرونا هستیم . مسئولان می کوشند که آن را کنترل کنند اما ایران علاوه بر مقابله با بحران کرونا با تحریمهای ظالمانه آمریکا هم روبرو است که باعث شده در فروش تولیدات داخلی و واردات دارو و اقلام ضروری با مشکل مواجه شود و این تاسف آور است که در شرایط پاندمی کرونا هنوز برخی قدرت ها به دنبال جنگ و تحریم هستند هرچند که مردم ما آموخته اند مشکلات خود را با تدبیر حل کنند.

تهران و داکا خواهرخوانده شوند

در این دیدار عتیق الاسلام شهردار داکا (پایتخت بنگلادش) نیز با توصیف جمعیت بالای شهر داکا گفت: داکا جمعیتی بالغ بر ۱۲ میلیون نفر دارد و ۴۹ هزار نفر در هر کیلومتر مربع زندگی می کنند ما همواره را به روابط دوستانه‌ای با ایران داشته ایم و علاقه داریم که روابطمان را با تهران بیشتر کنیم و از تجربیات شما در مقابله با اعتیاد جوانان و معضلات حاشیه های شهر استفاده کنیم

او همچنین گفت: داکا مانند تهران در شرایط کرونایی قرار دارد و تلاش می کند که سلامت شهروندانش را حفظ کند.

عتیق الاسلام در پایان خواستار عقد تفاهم نامه خواهرخواندگی تهران و دکا شد.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
کد خبر: 5065

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =